رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان مهریز خبر داد؛
رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان مهریز گفت: متأسفانه نمادهای فرهنگ دفاع مقدس و تصاویر شهدا در شهرستان مهریز دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 16 December 2018

رضا خانجانخانی رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان مهریز در نشست با اصحاب رسانه گفت: وقتی به ورودی شهرستان مهریز می‌رسیم بر روی تابلوی خوش‌آمد گویی آن نوشته شده به شهر ۳۱۳ شهید مهریز خوش‌آمدید اما  وارد شهر که می‌شویم اثری از تصویر شهدا نیست که نیست.
خانجانخانی افزود: گویا عصر عصر غربت لاله‌ها است، ظاهراً اینجا کسی دیگر از شهیدان نمی‌گوید، گویا یادمان رفته هر چه داریم، از  جان فشانی‌های شهدا است.
وی ادامه داد: شهدایی که جان خود را هدیه امنیت و آسایش ما قرار دادند این روز‌ها در پس نفوذ فرهنگ ایثار و شهادت که باید در جامعه نهادینه شود مورد غفلت واقع شدند.
 رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان مهریز افزود: به جای نصب عکس شهدا در بلوار‌ها، کوچه‌ها و مکان‌های عمومی تا چشم کار می کند تبلیغات است.
خانجانخانی گفت: تصاویر شهدا در سطح شهر جزئی از فرهنگ هر شهر است اگر نمادی که بیانگر یک واقعه و حادثه باشد کم رنگ باشد باعث فراموشی آن بخش از فرهنگ جامعه می‌شود.
وی گفت: هر کشوری برای خود یک سری ملاک‌ها و هویت فرهنگی دارد که یکی از این ملاک‌های فرهنگ ایرانیان بعد از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی شهدا، آزادگان و جانبازان این مرزو بوم است.
خانجانخانی ادامه داد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره و آرمان‌های دلاورمردان عرصه ایثار و گذشت در جامعه اسلامی به منظور حک شدن نام و یاد شهدا بر قلب نسل‌های آینده با استفاده از تصاویر و بازگویی گفته‌ها و وصایای آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.
مسئولان متولی نگهداری تمثال و تصاویر شهداوی افزود: جای خالی تمثال شهدا، خود بزرگ‌ترین ضعف فرهنگی است که مسئولان شهرستان مهریز برای حل کامل آن نتوانستند به یک اجماع کامل برسند.
خانجانخانی گفت: مسئولان امور شهری و شورا‌های اسلامی شهر مهریز باید توجه بیشتر و جامع‌تری به سرمایه‌های ملی و معنوی در ترویج فرهنگ شهید و شهادت داشته باشند.
وی افزود: در آخرین جلسه شهرداری، شورای شهر و رئیس بنیاد شهید شهرستان مهریز مقرر شد ۲۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت برای نصب المان شهدا در حسینه شهدای گمنام اختصاص یابد.
وی گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد شهرداری با بودجه و نیروی کار خود در سه نقطه از شهر مهریز ورودی شهرمهریز، میدان شهید صدوقی به صورت المان و میدان شهدای گمنام به صورت کاشی کاری که در اولویت با حسینه شهدای گمنام است انجام شود.
خانجانخانی ادامه داد: با گذشت ۴۰ روز هنوز کاری انجام نشده است و اگر اینگونه باشد اداره بنیاد شهید به صورت آتش به اختیار عمل می‌کند و طرح تصاویر شهدا به صورت کاشی کاری انجام می‌شود.
رئیس اداره بنیاد شهید مهریز گفت: نصب یادمان‌هایی زیبا با جلوه‌های گرافیکی از شهدای والامقام در محلات بقای نسل آینده، گذشته و حال ما را تضمین می‌کند به خاطر جان فشانی و ایثارگری شهدا و به بهای خون آن‌ها به اینجارسیدیم و الگویی برای نسل جوان شهرستان مهریز است.
طراحی موزه‌ای از آثار به جا مانده از شهیدان در  مهریزغلام رضا نصیری دبیر شورای دفاع مقدس در شهرستان مهریز نیز با اشاره به اینکه تولید محتوا، بخش مهم فعالیت‌های حفظ آثار دفاع مقدس است، گفت: خلاقیت و نگاه متحول، تولید محتوای نفیس و تصویر سازی برای انجام حفظ آثار شهدا را در دستور کار خود قرار دادیم و موزه‌ای از آثار به جا مانده از شهدای مهریزی در محل میعاد گاه شهدا طراحی شده است.
وی ادامه داد: برای اینکه نسل‌های آینده باید از میراث ماندگار دفاع مقدس و جلوه‌های ایثار و شهادت برخوردار شوند، با زبان فاخر و جلوه‌های صوتی و بصری، فضای واقعی جنگ و دفاع ملت انقلابی ایران اسلامی را برای مخاطبان جلوه گر کنیم.
نصیری افزود: متاسفانه مشکل در اصل اعتقادات بعضی از افراد است و سنگ اندازی‌هایی در راه ترویج این هدف انجام می‌شود در عین حال بعضی از مسولان همکاری‌های زیادی را نیز انجام دادند.
وی گفت: خانواده شهدا اصرار جدی به نصب تصاویر شهدای خود دارند که حتی درخواست دادند خود شخصا وارد عمل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار