دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد خبرداد؛
دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را هفته اول اسفند اعلام کرد.
کد خبر: ۶۹۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 17 December 2018

سهیل شریعتمداری دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات در استان یزدگفت: چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب در دو بخش اصلی و ویژه و در مجموع ۱۷ رشته در اوایل مهرماه آغاز شد و به عنوان یکی از چند جشنواره مطبوعات منطقه‌ای کشور محسوب می‌شود که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اجرای اداره کل آن وزارتخانه در استان یزد برگزار می‌شود.
شریعتمداری از پذیرش ۶۵۹ اثر با پایان مهلت ارسال خبر داد و اظهار داشت: آثار پذیرفته شده از این میان حدود ۶۰۴ اثر بوده و ۵۱ اثر با پایان مهلت ویرایش و به دلیل نقص‌های متعدد حذف گردیده است.
وی ادامه داد: ۴۰۳ اثر از بین آثار پذیرفته شده از جانب اهالی رسانه‌ی یزد و همچنین ۱۵۶ اثر از فارس و ۴۵ اثر، مجموع آثار کرمان و کرمان جنوب است.
شریعتمداری آمار هر رشته در دو بخش اصلی و ویژه را هم اعلام کرد که غالب آثار در بخش اصلی در رشته گزارش با ۱۲۳ اثر، سرمقاله با ۷۱ اثر و رشته تیتر با ۶۹ اثر است.
وی آثار مربوط به شخصیت مرحوم فرخی یزدی که به عنوان یکی از رشته‌های بخش ویژه و دارای جایزه ویژه می‌باشد را ۱۹ اثر اعلام و عنوان کرد: غالب آثار پذیرفته شده در این بخش هم مربوط به شهرجهانی با ۳۱ اثر و مصرف بهینه آب و جوانان به ترتیب با ۳۷ و ۲۳ اثر در ردیف پر مخاطب‌ترین رشته‌های جشنواره بوده است.
دبیر چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری‌ها با بیان اینکه زمان تقریبی برگزاری جشنواره هفته اول اسفندماه است، اظهار داشت: با اعلام قطعی اسامی هیئت داوران توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارتخانه در هفته آینده، کار داوری آغاز می‌شود و در حدود یک ماه و نیم ادامه پیدا می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: کارگاهی با تدریس ضیایی پرور به عنوان رییس هیئت داوران و رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارتخانه برای شرکت کنندگان در روز اختتامیه برگزار می‌شود و کارگاه‌هایی  هر ماه با دو نشست به عنوان برنامه‌های پیش‌بینی شده، در حال برگزاری است.
به گفته شریعتمداری جوایز این جشنواره به تعداد ۵۱ اثر و به صورت سه جایزه در هر رشته و به مبالغ هفتصد، پانصد و سیصد هزار تومانی به همراه لوح تقدیر برای هر سه مقام و تندیس برای نفرات برتر می‌باشد.
دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات یزد در آخر از تلاش این دبیرخانه برای برگزاری نمایشگاه اسناد مطبوعات در صورت برقراری مقدمات کار خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار