فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» ساخته رایان کوگلر در شصت و هفتمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود .
کد خبر: ۶۹۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 17 December 2018

شصت و هفتمین نشست اکران و تحلیل فیلم حوزه هنری یزد به فیلم سینمایی «پلنگ سیاه »‌ (Black Panther) محصول سال 2018 اختصاص دارد. فیلمی اکشن، ماجرایی و علمی‌ ـ تخیلی که نامزد دریافت جوایز متعدد شده است .
پلنگ سیاه فیلمی در سبک ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی به همین نام است که در کمیک‌های مارول ساخته شده‌است.
رایان کوگلر کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و فیلم‌نامه را خودش به همراه جو رابرت کول نوشته‌است .
بازیگرانی چون چادویک بوزمن در نقش پلنگ سیاه، مایکل بی.جردن، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دنیل کالویا، آنجلا باست، فارست ویتاکر و اندی سرکیس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند .
خلاصه داستان: به دنبال اتفاقات فیلم (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، پادشاه تی‌چالا به کشورش «واکاندا» بازمی‌گردد اما در آن‌جا با دو دشمن قوی که برای سرنگونی او متحد شده‌اند مواجه می‌شود. تی‌چالا باید به عنوان پلنگ سیاه با مأمور سی‌آی‌ای اورت کی. راس و نیروهای ویژه واکاندا متحد شود تا از وقوع یک جنگ جهانی جلوگیری کند …
پلنگ سیاه با بودجه ۲۱۰ میلیون دلاری ساخته‌شده و فروش ۱.۳۴6 میلیارد دلاری داشته‌است .
این فیلم با استقبال گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بوده ‌است. منتقدان قلم داستانی، کارگردانی، تیم بازیگری، طراحی صحنه و لباس، جلوه‌های ویژه و موسیقی متن فیلم را تحسین کردند و آن را در زمره بهترین آثار ابرقهرمانی در تاریخ سینما جای دادند .
«پلنگ سیاه» سه‌شنبه 27 آذر‌ماه، ساعت 18در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به روی پرده می‌رود و در ادامه با حضور سیدمهدی مرعشی ـ‌نویسنده و کارگردان‌ـ و جمعی از اهالی سینما مورد تحلیل و واکاوی قرار می‌گیرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار