رئیس بنیاد نهج‌البلاغه یزد:
رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) ، در خاندانی رشد یافتند که سرچشمه علم و تقوا و فضیلت‌‏های اخلاقی بودند، گفت: ایشان عمارگونه برای روشنگری و بیداری اسلامی مهاجرت کردند.
کد خبر: ۶۹۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 18 December 2018

محمدرضا ابویی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س) با تشریح ویژگی‌های حضرت معصومه(س) همچون عصمت، محدثه بودن، داشتن زیارت‌نامه مخصوص، گفت: ولایت پذیری و دفاع از ولایت حضرت رضا(ع) از دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه (س) است که شباهت زیادی به حضرت فاطمه زهرا (س) دارد به نحوی که هر دو بانو در راه دفاع از ولایت جان خود را فدا کردند.
وی افزود: حضرت معصومه(ع) با درک صحیح امام زمان خویش مسیر هجرت را انتخاب کردند و در این مسیر جان خود را فداکردند. ایشان حق ولایت‌مداری را در دوران خود ادا کردند و همان‌گونه که حضرت زهرا (س) با استدلال‌های متین و استوار، حقانیت ولایت حضرت علی (ع) را تبیین می‌کردند، حضرت معصومه (س) نیز همانند ایشان بودند و به همین دلیل زیارت ایشان به منزله زیارت حضرت فاطم(س) تلقی شده و حرم ایشان به منزله حرم اهل بیت(ع) قلمداد شده است.
رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد با بیان اینکه حضرت معصومه(س) ، در خاندانی رشد یافتند که سرچشمه علم و تقوا و فضیلت‌‏های اخلاقی بودند، اظهار داشت: عظمت و شأن حضرت معصومه(س) به سبب تلاش‌ها و جانفشانی‌هایی است که ایشان در راستای اهداف اسلامی پدر و برادر بزرگوارشان متحمل شدند.
ابویی با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) عمارگونه برای روشنگری از مدینه تا قم حرکت کردند تا مردم را آگاهی ببخشد که امام رضا(ع) به هیچ وجه سر سازش با حکومت ندارد، خاطرنشان کرد: هجرت نورانی این حضرت یک بیداری اسلامی تلقی می‌شود؛ چراکه ایشان با هجرت خود درصدد بودند تا مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه ساخته و سکوت مردم را در برابر ظلم و استکبار بشکنند.
این مقام مسئول در خصوص علت عدم ازدواج این بانوی بزرگوار، تصریح کرد: این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از این دلایل این است که شخصیت حضرت معصومه(س) به گونه‌ای بود که فردی از جهات مختلف علمی و معنوی هم کفو برای حضرت معصومه(س) وجود نداشت؛ لذا آن حضرت ازدواج نکرد؛ چراکه همتایی در ازدواج یکی از اصولی است که درک متقابل و احساس خوشبختی را برای دو طرف می‌طلبد.
وی در پایان ولایت‌پذیری حضرت فاطمه معصومه(س) را الگویی تمام عیار برای جوانان عنوان کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) نمونه کامل حجاب اسلامی است؛ چراکه در طول مسیری حرکت خود برای دیدار برادرش امام رضا(ع) درس حجاب، ولایت پذیری و دفاع از ولایت را به دختران و جوامع نشان می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار