سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با استناد بر استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت اداری کشور، بیان داشت: اگر شورای شهر شهردار را معرفی کرده و یا آن زمان صرف شده برای بررسی های مربوطه از طرف وزارت کشور باشد هیچ منعی وجود ندارد و سرپرست شهرداری می تواند کار خود را تا زمانی که نتیجه بیاید، ادامه دهد.
کد خبر: ۶۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 25 December 2018

به گزارش تابناک یزد، چهارم دی ماه، دوره سه ماهه سرپرست شهرداری یزد به اتمام می رسد و شهرداری یزد در حالی همچنان با سرپرست اداره می شود که شورای اسلامی شهر، شهردار خود را انتخاب و به وزرات کشور معرفی کرده و مدت هاست منتظر پاسخ وزارت کشور جهت دریافت نامه رد یا تایید شهردار معرفی شده می باشد.

بر اساس قوانین شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها، چنانچه ظرف مدت سه ماه، شورای شهر نتواند شهردار مورد نظرش را منصوب کند، به دلیل عدم اجرای وظایف خود منحل خواهد شد. از طرفی فرصت قانونی سرپرست شهرداری نیز تنها سه ماه می باشد که این فرصت سه ماهه نیز امروز به پایان می رسد. این مهم سبب شده تا شورای اسلامی شهر یزد با چالشی جدی در روند انتخاب شهردار یا حتی بقای خود مواجه شود.

محسن عباسی هرفته، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با تابناک یزد، با بیان اینکه در تداوم سرپرستی سرپرست شهرداری یزد منعی وجود ندارد؛ تشریح کرد: یک استعلامی از دیوان عدالت اداری شده مبنی بر اینکه بعد از سه ماه سرپرستی سرپرست، چه اتفاقی روی خواهد داد اگر وزارت کشور شهردار را معرفی نکند که پاسخ دریافت شده این مهم می باشد که اگر شورای اسلامی شهر شهردار را انتخاب و معرفی کرده و یا تعلل یا آن زمان صرف شده برای دریافت استعلام ها و بررسی های مربوطه از طرف وزارت کشور باشد هیچ منعی وجود ندارد و سرپرست شهرداری می تواند کار خود را تا زمانی که نتیجه بیاید، ادامه دهد. بنابر این برای سرپرستی آقای مهندس مشتاقیون مشکلی وجود ندارد و ایشان می توانند ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: اخیرا نامه ای به وزارت کشور زده ایم تا در این روند تسریع شود. قائدتا ما پیگیری های لازم را حتما ادامه خواهیم داد تا حکم شهردار یزد سریعتر بیاید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار