رئیس جمهور:
رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان مردم با بیان اینکه وظیفه دولت نسبت به تمام کشور، مساوی است، اظهار داشت: همانطور که باید برای اصفهان دلسوزی کنیم باید برای یزد، کرمان، سمنان، خوزستان و قم و برای همه کشور دلسوز باشیم.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 29 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی چهارم دی ماه در صحن علنی ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان با تاکید بر لزوم برطرف کردن معضل کم آبی در کشور، بیان داشت: وزارت نیرو  و کارگروه 3 نفره ای متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، موظف اند مشکل آب را حل کنند؛ در اینجا به نمایندگان مجلس قول می ‌دهم که شورای عالی آب را هم در باقیمانده سال و سال آینده بیشتر تشکیل دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه وظیفه دولت به تمام کشور مساوی است، عنوان کرد: وقتی دولت اعلام می ‌کند، یک جایی باید احیاء شود، فقط مختص آن مکان نیست بلکه وظیفه دولت، نسبت به تمام کشور، مساوی است. همانقدر که برای ما زاینده رود مهم است، کارون هم اهمیت دارد؛ همانقدر که دریاچه ارومیه مهم است، هامون هم اهمیت دارد؛ ممکن است دولت بر مبنای اولویت ‌ها قدم‌ هایی را بردارد، اما دولت تنها به یک استان یا یک محله یا یک منطقه یا یک بخش ایران تعلق ندارد بلکه دولت به عنوان خادم، نوکر همه ملت ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت نسبت به معضل آب برای همه مناطقی که حاد و بحرانی هستند، تصمیمات اساسی خواهد گرفت و خواهش می ‌کنم نمایندگان محترم راجع به این مسأله نگران نباشند؛ حتماً و بی ‌تردید به فکر همه مناطق کشور و استان‌های عزیز خواهیم بود؛ همانطور که باید برای اصفهان دلسوزی کنیم باید برای یزد، کرمان، سمنان، خوزستان و قم و برای همه کشور دلسوز باشیم. آب به عنوان یک مسأله مهم و اساسی برای ما مطرح است. بنابراین این مشکل را باید حل کنیم و این مشکل را حل می‌کنیم. بنابراین برای اینکه بتوانیم از معضل عبور کنیم، دولت و مجلس باید همه توان خودشان را در کنار یکدیگر به کار گیرند.

روحانی در ادامه با اشاره به تلاش ویژه دولت برای کاهش مصرف آب، عنوان کرد: در بخش کشاورزی برای کاهش مصرف آب اقدامات خوبی انجام شده و ان شاء الله سال آینده این اقدامات ادامه پیدا می‌ کند. در بخش کشت گلخانه ‌ای تا اول دولت یازدهم 8 هزار هکتار  داشته‌ ایم و امروز این رقم به 15 هزار  رسیده که این یعنی دو برابر شده است. در طول این 5 سال کشت گلخانه‌ای ما 2 برابر شده است و به معنای صرفه‌جویی در آب است.

روحانی همچنین افزود: وزارت نیرو تصمیم دارد نرخ خاصی را برای 2، 3 ماه مصرف آب در نظر بگیرد که در دولت بحث می‌شود و این هم برای صرفه‌جویی و تعادل در مصرف آب است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای انتقال آب به دشت مرکزی، اظهار داشت: برای آب شیرین ‌کن‌ها و انتقال آب به دشت مرکزی حتماً سال آینده تلاش خواهیم کرد و همه این ها می‌ تواند هم بخش اشتغال و هم بخش مشکلات اجتماعی ما را حل کند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما آب را از دریا شیرین  و منتقل می‌ کنیم؛ این حساسیتی که نمایندگان محترم راجع به آب دارند، یک حساسیت درستی است. موضوع آب، موضوع بسیار مهم و حیاتی است؛ همه استان‌ها و مناطق حساس‌ اند و دولت باید به نیاز ملت ایران کامل توجه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار