معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی پسماند‌های استان یزد، بیان داشت: برای سامان بخشی به وضعیت موجود و شناسایی تولیدکنندگان پسماند باید بانک اطلاعاتی پسماند‌های استان را ایجاد کرد تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ساماندهی زباله ها، همت و درتخلیه فاضلاب‌های صنعتی، نظارت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 27 December 2018

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در نشست کارگروه ساماندهی پسماند ‌های استان یزد، بیان داشت: در این نشست باید بر ساماندهی پسماند های استان و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود تاکید شود. بی شک در این ساماندهی باید از کمک های بخش خصوصی به بهترین حالت ممکن بهره گرفت. اگر از ظرفیت بخش خصوصی در تمام زمینه های ساماندهی پسماندهای استانی استفاده شود می ‌توان امید داشت که بسیاری از مشکلات این حوزه حل شود. مشارکت با بخش خصوصی بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: از حضور سرمایه‌ گذاران که متقاضی ساماندهی پسماند باشند استقبال می ‌کنیم و تلاش می ‌شود، با برنامه زمانی مشخص و بعد از ارزیابی، از توان آن‌ها استفاده شود.

صادقیان با تاکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی پسماند های استان، اظهار داشت: در این شرایط برای سامان بخشی به وضعیت موجود و شناسایی تولیدکنندگان پسماند باید بانک اطلاعاتی پسماند های استان را ایجاد کرد و در بررسی و حل مشکلات از آن بهره گرفت.

این مقام مسئول مشخص شدن تولیدکننده پسماند، نوع، میزان و جنس و نحوه دفن آن‌ها را ضروری دانست و بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌ های اجرایی دیگر در این راستا موظف هستند تا در جهت ساماندهی زباله‌ ها کنترل بیشتری داشته باشند و در صورت تکمیل بانک اطلاعاتی، برای دریافت نیم درصد مالیات مشخص ‌شده در قانون می ‌توان اقدام کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به جانمایی زمین برای تخلیه پسماندها اشاره کرد و گفت: مشخص شدن زمین برای تخلیه پسماندها و واگذاری‌های پسماندهای صنعتی پروسه ‌ای زمان ‌بر است. باید برای دفن پسماند ‌ها مکان مناسب و به دور از منطقه شهری در نظر گرفته شود. یکی از بهترین مکان ‌ها جهت دفن پسماند، به دلیل فاصله 60 کیلومتری از شهرستان، جاده یزد - طبس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه با اشاره به نقش بخش خصوصی در نظارت بر تخلیه فاضلاب های صنعتی یزد، عنوان کرد: بر اساس شواهد موجود در گذشته نسبت به تخلیه فاضلاب‌ های صنعتی نظارت کافی و شایسته ای صورت نگرفته بود که در این زمینه بخش خصوصی توانسته با همکاری خود تغییرات چشمگیری را نسبت به نظارت بر تخلیه فاضلاب ‌های صنعتی استان ایجاد و نظارت ‌ها را در این مهم  با افزایش مواجه کند.

صادقیان در آخر خاطرنشان کرد: به دلیل نبود برنامه برای ساماندهی زباله‌های صنعتی، این زباله ها در مناطق مختلف استان پراکنده است. ایجاد مکان هایی در جهت ساماندهی زباله ‌های کارخانه‌ ها و زباله های ساختمانی از مواردی است که باید نسبت به آن دغدغه مضاعفی داشت؛ زباله هایی که جلوه بصری شهر را به واسطه عدم توجه و کاستی در نظارت دچار آسیب کرده که نیاز است در جهت ساماندهی آن برنامه ریزی دقیق و مدونی را در دستور کار قرار داد. دستگاه ‌های اجرایی مرتبط موظف هستند تا برای ساماندهی زباله‌ ها برنامه ریزی کرده و بر تخلیه فاضلاب‌های صنعتی نظارت داشته باشند.

منبع: تابناک
برچسب ها: یزد ، تابناک یزد ، پسماند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار