سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وضعیت نامطلوب روشنایی و نورپردازی بافت تاریخی یزد، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 250 میلیون تومان برای روشنایی و نورپردازی بافت تاریخی یزد هزینه کردیم. امیدواریم طی برنامه بلند مدتی، این مهم به وضعیت مطلوبی برسد.
کد خبر: ۶۹۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 07 January 2019

محسن عباسی هرفته سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با تابناک یزد، با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم بافت تاریخی یزد، بحث روشنایی و نورپردازی آن است، عنوان کرد: نورپردازی از این جهت که جذابیت، شکوه و جلوه بافت را بیشتر می کند و در روند افزایشی جذب توریست نیز نقش به سزایی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: از طرفی روشنایی نیز در افزایش امنیت و همچنین افزایش زمان بازدید از این بافت نقش قابل توجهی دارد و ما می توانیم به وسیله آن زمان بازدید از بافت تاریخی یزد را تا دو برابر افزایش داده و بازدید شبانه را نیز توام با بازدید روزانه در دستور کار گردشگری این ناحیه تاریخی قرار دهیم ضمن آنکه این طرح رفاه حال گردشگران و ساکنان بافت تاریخی را نیز شامل می شود.

عباسی هرفته با بیان اینکه روشنایی و نورپردازی بافت تاریخی یزد وضعیت مطلوبی ندارد، عنوان کرد: ما در اولین سال آغاز به کار فعالیت شورای پنجم بود 250 میلیون تومان برای روشنایی و نورپردازی بافت تاریخی اختصاص داده و هزینه کردیم. امسال نیز در برنامه شورای اسلامی شهر یزد این مهم در دستور کار می باشد که تا پیش از ایام نوروز 98، برای رضایت و جذب مضاعف گردشگران نوروزی، بودجه ای را برای روشنایی و نورپردازی بافت تاریخی یزد اختصاص دهیم البته لازم به ذکر است که هرچند این مهم در بافت تاریخی وضعیت مطلوبی ندارد اما نسبتا روشنایی و نورپردازی این بافت قابل قبول است.

رئیس کمیسیون عمران و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در آخر با اعلام اینکه تا پایان سال جاری برنامه ویژه ای برای روشنایی و نور پردازی بافت تاریخی داریم، خاطرنشان کرد: ما در شورای شهر یزد جهت ارتقای وضعیت روشنایی و نورپردازی بافت تاریخی برنامه بلند مدتی داریم که امیدواریم طی یک برنامه 4 ساله این وضعیت را به حد مطلوبی برسانیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: یزد ، تابناک یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار