سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد:
سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد در سیزدهمین نمایشگاه کامیتکس با بیان اینکه بیش از 88 درصد جاده ها استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند، تصریح کرد: در مجموع جاده های اصلی، بین فرمانداری و سایر جاده ها بیش از دو هزار و 254 کیلومتر از جاده های استان یزد تحت پوشش تلفن همراه مخابرات ایران قرار دارند.
کد خبر: ۶۹۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 07 January 2019

محمدرضا زارع ده آبادی سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد در سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (کامیتکس) در گفت و گو با تابناک یزد به تشریح شاخص های مخابراتی استان پرداخت و اظهار داشت: در زمینه تلفن ثابت بیش از 681 هزار شماره تلفن منصوب در 150 مرکز تلفن مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 100 نفر جمعیت 46 شماره مشغول به کار است، ادامه داد: در بحث تلفن همراه نیز ضریب نفوذ در استان یزد 119 است یعنی به ازای هر 100 نفر، 119 تلفن همراه دائمی و اعتباری در حال کار می باشد. بیش از یک میلیون و 381 هزار تلفن همراه شرکت همراه اول در استان وجود دارد که 337 هزار آن دائمی و بیش از یک میلیون و 44 هزار شماره از این تلفن های همراه، اعتباری است.

زارع ده آبادی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و 254 کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند، تصریح کرد: بیش از 770 کیلومتر جاده اصلی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد که در مجموع جاده های اصلی، بین فرمانداری و سایر جاده ها بیش از دو هزار و 254 کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه مخابرات ایران قرار داشته که به عبارتی می توان گفت بیش از 88 درصد جاده ها استان در پوشش کامل قرار دارند.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد با اشاره به شاخصه های ارتباطی در ارتباطات روستایی استان اظهار داشت: جایگاه ارتباطات روستایی استان یزد در کشور بسیار عالی و چشمگیر است به نحوی که به ازای هر 100 نفر جمعیت در روستاها بیش از 40 شماره تلفن ثابت فعالیت دارد. همچنین این مهم را نیز باید یادآور شد که هم اکنون بیش از 920 آبادی و روستای استان تحت پوشش تلفن های همراه قرار گرفته اند.

وی با اعلام اینکه استان یزد به صورت گسترده مجهز به فیبرنوری شده است، بیان داشت: هم اکنون بیش از 3 هزار کیلومتر فیبر نوری از مرکز استان تا بسیاری از روستاها و مناطق دور افتاده استان نصب و تجهیز شده است که امکان ارائه خدمات نوین و هوشمند مخابراتی را در زمینه‌ های فناوری فراهم خواهد آورد.

زارع ده آبادی در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت مخابرات منطقه یزد در خصوص اینترنت و دیتای استان، افزود: در بخش دیتا نیز ظرفیت استان 163 هزار پورت است که تقریبا بیش از نیمی از این پورت ها به تعداد 66 هزار پورت، در حال خدمت رسانی بوده و فعال می باشند به عبارتی سهم حدود 50 درصدی از دیتای استان یزد در اختیار شرکت مخابرات منطقه یزد قرار دارد.

وی در خصوص عملکرد شرکت مخابرات منطقه یزد در سال 97، اظهار کرد: در سال 1397 و در هفته ارتباطات 98 پروژه با هزینه ای بیش از 66 میلیارد ریال و در هفته دولت 323 پروژه با هزینه ای بیش از 735 میلیارد ریال داشتیم. در ده فجر 97 نیز به حول و قوه الهی افتتاح بیش از 138 پروژه با هزینه ای بالغ بر 266 میلیارد ریال در دستور کار خواهیم داشت که مجموعا می توان گفت در سال 97، شرکت مخابرات منطقه یزد 559 پروژه را با هزینه ای بالغ بر 1067 میلیارد ریال در راستای خدمات دهی به مردم شریف استان یزد به بهره برداری رسانده است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه یزد در آخر خاطرنشان کرد: جایگاه فعلی مخابرات منطقه یزد در سطح کشور جایگاه ارزشمندی است. امیدواریم که با همکاری همکاران مجموعه در سال 98 بیش از پیش در حفظ و ارتقای این جایگاه کوشیده و شاهد رضایت و استقبال مضاعف شهروندان باشیم.

شایان ذکر است سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (کامیتکس) با مشارکت شرکت مخابرات منطقه یزد برگزار می شود و شرکت های حاضر در کامیتکس سیزدهم در بخش ‌های کامپیوتر، تلفن‌ همراه، ماشین‌ های اداری و شهر هوشمند، آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌ های خود را عرضه خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار