نماینده شركت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور:
نماینده شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در يزد از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه ‎‎ آهن ایستگاه رخش تا مهریز به عنوان بخشی از طرح راه‏‏آهن یزد - اقلید(شیراز) خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 06 January 2019

«جعفر پیشه» در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر در استان یزد هفت طرح در حوزه حمل و نقل توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.

وی یکی از این طرح ‎‎ ها را راه آهن یزد - اقلید به طول 274 کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح از سمت یزد(ایستگاه رخش) تا مهریز به طول 30 کیلومتر قریب 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی با پیشرفت ‎‎ های مختلف در دیگر بخش ‎‎ های مسیر در حال انجام است.

جعفر پیشه یکی دیگر از طرح‏‏های زیربنایی حوزه حمل و نقل استان را آزاد‏ راه نطنز- انار به طول تقريبی 484 کيلومتر بیان و اضافه کرد: این طرح بخشی از مسير دسترسی کريدور شمال – جنوب کشور است که در استان ‎ های اصفهان، يزد و کرمان واقع شده است.

وی با اشاره به این که آزاد¬راه مذکور از تقاطع بزرگراه بادرود – اردستان با آزادراه کاشان- نطنز آغاز و در پايان به بزرگراه انار – شهربابک درامتداد کنارگذر غربی شهر انار(کمربندی انار) و سيرجان متصل می-شود، گفت: در حال حاضر قرارداد قطعه سوم اين آزادراه با عنوان آزاد راه اردکان – مهريز با سرمايه‏ ‎ گذار منعقد شده و در شرف شروع عمليات اجرايی است و در بقيه قطعات عمليات تکميلی فاز دوم مطالعات آنها انجام شده و در شرف انعقاد قرارداد است.

این مسئول در مورد طرح محور اردکان – چوپانان به عنوان اصلی‏ترين محور مواصلاتی استان‏های يزد، فارس، کهکيلويه و بوير احمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استان‏های مازندران و گلستان، اظهار کرد: اجرای اين مسير باعث کاهش فاصله 300 کيلومتری و زمانی بيش از هفت ساعت بين استان ‎ های جنوبی به شمالی و همچنین ارتقای قابل توجه ظرفيت باربری و جلوگيری از بروز حوادث و تلفات جاده ‎ ای خواهد شد.

به گفته وی، محور فوق از میدان خرانق اردکان تا انتهای حوزه استان يزد ادامه دارد که 50 کيلومتر از مسير فوق مورد بهره ‎ برداری قرار گرفته و تا اواخر سال جاری 20 کيلومتر ديگر آن آماده بهره ‎ برداری است.

جعفر پیشه در مورد این طرح افزود: به تازگی مناقصه باند دوم مسير مذکور حد فاصل ميدان خرانق تا کيلومتر 39 برگزار شده و عمليات اجرايی آن توسط پيمانکار مربوطه شروع شده است.

وی با اشاره به طرح محور يزد – طبس به عنوان یکی دیگر از این طرح ‎‎ ها، گفت: این طرح به عنوان اصلی‏ترين کريدور شرق به غرب کشور و محور مواصلاتی استان ‎ های يزد، فارس، کهکيلويه و بويراحمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استان‏های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه وجود معادن بسيار پراهميت در اين مسير، ایجاد باند دوم يزد – طبس باعث ارتقای قابل توجه باربری و جلوگيری از بروز حوادث و تلفات جاده ‎ ای خواهد شد که مناقصه 43 کيلومتر از مسير فوق انجام و عمليات اجرایی مربوطه شروع شده است.

جعفر پیشه در پایان باند دوم کمربندی ابرکوه به طول مسیر 13.6 کیلومتر و تقاطع ‎‎ های مربوطه و نیز محور هرات - هرابرجان - رودشور به مسافت 62.5 کیلومتر را از دیگر طرح ‎‎ های در دست اقدام برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار