ريیس اداره کتابخانه‌های مهریز:
ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز گفت: تنها 12 درصد مردم مهریز عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که به‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته جهت ترويج فرهنگ مطالعه، مطلوب و رضايتبخش نيست.
کد خبر: ۷۰۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 06 January 2019

«سعید قریشی» ضمن اعلام این خبر، افزود: هم‌اکنون 12 کتابخانه عمومی با 148 هزار جلد کتاب در این شهر فعالیت دارد که شش هزار و 500 نفر از مردم شهرستان در آنها عضويت دارند.

وي خاطر نشان کرد: روزانه به طور متوسط توسط کتابخانه‌های شهرستان تعداد 160 جلد کتاب به طور امانت در اختیار اعضا و علاقه‌مندان به كتاب قرار می‌گیرد که مهريز را از اين لحاظ در رده ششم شهرستان‌هاي استان قرار داده است.

این مسئول با اشاره به همكاري 22 کتابدار با كتابخانه‌هاي اين شهرستان، افزود: در مجموع وضعيت امانت کتاب به شهروندان در مهريز مناسب نیست و قطعاً باید برای ارتقای آن، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بیشتری انجام شود .

قریشی از جمله فعالیت‌های این اداره نيز به برگزاری نشست‌ های کتابخوان، معرفی کتاب، فعالیت‌های رسانه‌ای، تکمیل و تجهیز فضاهای موجود، راه اندازی بخش کودک و نوجوان، جلسه‌های هم‌اندیشی با مسئولان و افراد موثر فرهنگی و جشن کتاب اشاره کرد .

ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز به اهمیت شروع فرهنگ مطالعه با همکاری معلمان در مدارس، در بین اولیای دنش‌آموزان و خانواده‌ها، عضویت روحانیون و فرهنگیان در كتابخانه‌ها و همکاری دستگاه‌های اجرایی براي ترويج فرهنگ مطالعه تاکید کرد .

قریشی در پايان نيز با اشاره به این که مهریز از لحاظ امکانات و فضای مطالعه مكان سوم شهرستان‌هاي استان را پس از مركز استان و شهرستان اردكان را داراست، از افراد موثر و الگوساز برای استفاده بیشتر از فضاهای موجود خواستار همکاری شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار