نخستین کتابخانه روستایی تخصصی کودکان و نوجوانان کشور، با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان میبد در روستای صدرآباد بخش ندوشن افتتاح شد .
کد خبر: ۷۰۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 07 January 2019

«حسین فلاح» در آیین افتتاح نخستین کتابخانه روستایی تخصصی کودکان و نوجوانان کشور که در روستای صدرآباد بخش ندوشن ساخته شده است، اظهار کرد: گاهی اوقات تقدس گرایی‌های بی‌جا باعث فراموشی مزیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی مکان‌های عمومی مانند مسجدها، حسینیه‌ها و تکایا می‌شود.

فرماندار میبد راه‌اندازی کتابخانه را کاری خوب و ارزشمند دانست و افزود: راه‌اندازی کتابخانه از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی موثر است که علاوه بر برخورداری از مزیت تقدس نقش مهمی در توسعه اجتماعی جامعه ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام «محمدجوادی» امام‌جمعه ندوشن نیز در این مراسم با بیان فواید مطالعه و نکته‌هایی ارزشمند درباره کتاب و کتاب‌خوانی گفت: آمدن به کتابخانه و گذاشتن کتاب در آن شرط نیست مهم تشویق بچه‌ها به کتاب‌خوانی است .

«سید بهروز موسوی» بخشدار ندوشن نیز بابیان این که این کتابخانه اولین کتابخانه تخصصی روستایی کشور با داشتن دو هزار جلد کتاب‌های کودک و نوجوان در رده‌های سنی مختلف است، تصریح کرد: با جمع‌آوری کتاب‌هایی دیگری که تا آخر هفته انجام خواهد شد، آمار کتاب‌های کتابخانه به سه هزار جلد افزایش خواهد یافت .

وی در پایان به ایجاد اردوگاه کتاب با مشارکت خیرین و دهیاری روستا اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان از سراسر استان می‌توانند در قالب اردوهایی دانش‌آموزی از امکانات کتابخانه‌ و حضور در برنامه‌های شاهنامه‌خوانی، عروسک‌گردانی بهره‌مند شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار