معاون پيشگيري دادگستري يزد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: اعتیاد یک معضل اجتماعی است که باید برای حل آن یک عزم جدی ایجاد شود و منابع اعتباری آن جذب و به صورت مدیریت شده، هزینه شود.
کد خبر: ۷۰۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 07 January 2019

«محمدحسین رحیمی زاده» در جلسه هماهنگی ساماندهی دادگاه درمان مدار استان یزد، افزود: آسیب اجتماعی اعتیاد یک آسیب جدی در جامعه است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و به سادگی از کنار آن گذشت .

وي با اشاره به راه‌اندازی دادگاه درمان‌مدار استان در سال گذشته، ادامه داد: در حالی که قریب یک سال از شروع به کار دادگاه درمان‌مدار در استان می‌گذرد، تنها مجموعه قضایی، بهزیستی و نیروی انتظامی این کار را بر عهده گرفته‌اند ولي این طرح باید مورد حمایت سایر نهاد‌ها و سازمانهای متولی قرار گیرد .

این مقام قضایی بیان كرد: دادگاه درمان‌مدار در یک فرایند کامل باید در یک دوره تعیین شده، یک معتاد متجاهر را ضمن ترک اعتیاد با حرفه‌آموزی، درمان‌های پزشکی و روانپزشکی و حمایت‌های پس از خروج، تبدیل به یک انسان موفق كند.

معاون دادگستری استان با اشاره به اين كه منابع اعتباری طرح دادگاه درمان‌مدار به درستی تعیین نشده است، خاطرنشان کرد: باید سایر نهاد‌های متولی در مسئله مبارزه با اعتیاد نقش خود را ایفا كنند و کمبودهای موجود نیز با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مرتفع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار