مدیرکل بنیاد شهید یزد:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که حافظان اصلی ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند،از وظایف مهم مردم و مسئولان این استان است.
کد خبر: ۷۰۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 07 January 2019

 احمد ابراهیمی در حاشیه دیدار با تنی چند از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ،با اشاره به اینکه احترام به خانواده‌های شهدا وظیفه تک‌تک مردم و مسئولان است، اظهار کرد: در تکریم ارباب‌رجوع ، این نهاد سال 1397مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است .
وی افزود: امسال با برگزاری مسابقات قرآنی یزد در رشته‌های مختلف رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرد.
این مسئول اضافه کرد: باهدف اشاعه و بسط مفاهیم ارزنده قرآن کریم اقداماتی در 10شهرستان‌ استان انجام‌شده است.
ابراهیمی همچنین به بخشی از فعالیت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: امسال افزون بر چهار هزار نفر از والدین ، همسران و جانبازان زیرپوشش طرح پایش سلامت قرار گرفتند.
این مسئول ادامه داد: در اجرای این طرح برای رفاه حال والدین شهدایی که قادر به حضور در مراکز درمانی نیستند، توسط پزشکان به همراه مددکاران بنیاد با حضور در منازل والدین شهدا عیادت و آن‌ها را ویزیت می‌کنند.
مدیرکل بنیاد شهید یزد اضافه کرد: در صورتی‌که والدین بیمار نیاز به متخصص و یا مراکز درمانی داشته باشند ، توسط پزشکان طرح پایش سلامت به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.
وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت در جامعه ازجمله ضرورت‌هاست، تصریح کرد: افزون بر 2 هزار یادواره شهدا از ابتدای سال 1397 تاکنون با همکاری خانواده‌های شهیدان و همراهی مردم و مسئولان در استان برگزارشده است.
ابراهیمی بیان کرد: هم‌اکنون 10 هزار دانش‌آموز در 33 باب مدرسه شاهد استان و همچنین چهار هزار دانشجو در 60 مرکز آموزش عالی کشور در رشته‌های مختلف و در استان‌های مختلف تحصیل می‌کنند.
به گفته وی تاکنون 210 گلزار شهدا از مجموع 327 گلزاری که در استان وجود دارد ، توسط این نهاد و از محل کمک‌های دولتی، حمایت و همراهی خیران و خانواده‌های شهیدان ساماندهی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد یادآور شد: به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال انقلاب ، 40 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در این استان پیش‌بینی شد که با همکاری جامعه ایثارگران برگزار می‌شود.
ابراهیمی افزود: برگزاری یادواره شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی و تجلیل از جامعه ایثارگران از اهم برنامه‌هاست.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار