رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای‌شهر یزد با اشاره به لزوم مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه های عمرانی یزد مشارکت خواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 07 January 2019

غلامعلی سفید در یکصد و بیست و چهارمین نشست علنی شورای شهر یزد با تبریک انتصاب استاندار یزد اظهار داشت: در زمان شهرداری جمالی نژاد جلساتی با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا داشتیم و دعوت شد تا پروژه های عمرانی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه های اجرا نیز تفاهم شد تا 70 درصد وجه اجرای پروژه را زمین بگیرند و 30 درصد وجه نقد باشد ادامه داد: متاسفانه با تغییراتی که در مجموعه شهرداری و انتخاب شهردار جدید از سوی شورا رخ داد در اجرای کار فاصله افتاد.

رئیس شورای شهر یزد بیان داشت: برای پیگیری کار، با شهردار جدید و دوستان دیگر دوباره جلساتی برگزار شد و صورتجلسه نیز تنظیم شد تا در هفته جاری از سوی قرارگاه برای زمین های معوض اقدام شود و لیست پروژه ها و مکان های آن نیز از سوی شورا ارائه شود و بررسی صورت گیرد.

وی پروژه‌های پیش‌بینی شده برای مشارکت قرارگاه را دو پل و مسیر رودخانه یزد به‌عنوان مجموعه تفریحی و پیاده محوری همچنین مجموعه پردیس فرهنگی برشمرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه منعقد شد که برای امور زیربنایی فعالیت کنند.

سفید با بیان اینکه جلسه‌ای نیز در مشهد تشکیل شد ادامه داد: با گروهی نیز در مشهد مذاکره شد که احیای بافت تاریخی و انجام پروژه‌های بزرگ شهری و احیای اطراف حرم مطهر را انجام داده بودند و پروژه های خوبی بود.

وی افزود: روش این بود که بر مبنای همکاری با مردم منطقه و مشارکت آنها و سرمایه‌گذاری اهالی طرح‌ها را انجام داده بودند که این روش در پروژه پیامبر اعظم می‌تواند موثر باشد لذا مقرر شد پیشنهاد خود را بدهند و بررسی کنیم و با موافقت شورا از این روش و تجارب آن ها استفاده کنیم و در اجرای کار نیز نیروهای بومی به کار گرفته شوند.

سفید درباره انتقال آب به استان یزد نیز بیان داشت: برخی اشتباهات در این زمینه صورت گرفته که قبلا ثبت شده بود در سه نقطه از استان مصرف شود اما الان آب استانی شده و در حال حاضر همه استان محروم هستند.

وی با بیان اینکه به‌جای اقدام و انجام کار بیشتر درگیر حرف و بحث هستیم افزود: در دوره اول اصلاحات طرح تخصیص آب به یزد از بهشت آباد داده شد اما در این سال‌ها با حرف و حدیث‌ها این تخصیص هم از دست رفت.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به مهاجرپذیری یزد عنوان کرد: متاسفانه با همه این مشکلاتی که در یزد داریم عدد وحشتناکی در مهاجرپذیری استان داریم و همین‌طور حرف می‌زنیم و متاسفانه در مجموعه استان اقدامی نمی‌کنیم.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار