مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد یزد خبر داد؛
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد با اشاره به تدوین 40 ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سونامی سرودهای انقلابی را در دهه فجر 97 اجرا می‌کند.
کد خبر: ۷۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 07 January 2019

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در نشست خبری با اشاره به نقش خبرنگاران در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه، اظهار کرد: تأسیس مسجد یکی از مهمترین و بامعنی‌ترین اقدامات انجام شده در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان این که مسجد پایگاه همه تصمیم گیری‌های مهم جامعه اسلامی است، افزود: اگر مسجد آن کیفیت واقعی خود را پیدا کند و مدیریت محتوایی و معنوی که بر دوش امام جماعت است، خردمندانه و عاشقانه انجام شود هزینه‌های زیادی از دوش جامعه بر می‌دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: پازل مدیریت مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

گرجی مدیریت صحیح هیأت امنای مساجد را از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای نقش آفرینی درست و کامل مسجد دانست و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری یکی از شاخص‌ترین بازوهای نقش آفرینی مساجد در جامعه اسلامی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به ویژگی‌های عصر حاضر برای جذب مخاطبی بیشتر و بهتر به مساجد، تصریح کرد: استفاده بهینه از فضای مجازی برای ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش آموزه‌های دینی و اسلامی امری ضروری است.

وی با بیان این که گذارهای دینی قالبیت‌های مجازی شدن دارند، خاطرنشان کرد: بحث مساجد مجازی یکی از بایدهای عصر امروز است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در دبیرخانه کانون مساجد استان، گفت: قبول مسئولیت کمیته مساجد دهه فجر از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این نهاد است.

رونمایی از سرود ملی کانون مساجد در فجر 97

وی برگزاری طرح کشوری آواها و نغمه‌های بچه‌های مسجد با حضور 1400 نفر از بچه‌های مسجد را یکی از برنامه‌های در دستور کار کانون فرهنگی هنری مساجد استان در دهه فجر دانست و بیان کرد: این گروه سرود در پنج نقطه استان مستقر و همخوانی خواهند کرد.

این مسئول با بیان این که کانون فرهنگی هنری مساجد کشور امسال به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی سونامی شعر و سرودهای انقلابی برگزار می‌کند، گفت: امسال سرود ملی کانون مساجد در تمام استان‌های کشور رونمایی می‌شود.

گرجی برگزارش شب شعر انقلاب، برگزاری ششمین جشنواره کشوری روح خدا، طرح سینمای انقلاب، اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره مردمی عمار، ایجاد 600 ستاد مردمی در مساجد استان را مهمترین و شاخص ترین اقدامات تدوین شده در کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد است.

این مسئول گفت: برگزاری طرح دیروز، برگزاری طرح کاروان دانایی(طرح ابتکاری کانون مساجد یزد)، امروز و فردا و برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در تاریخ جمعه پنج بهمن ماه، از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توجه مقوله کتاب و کتابخوانی در اولویت اجرایی کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد است، گفت: هر ماه یک رویداد تحت عنوان کاروان دانایی با حضور مخاطبان کانونی در سطح کتابخانه‌های استان با رویکرد جذب قشر خاکستری در یزد برگزار شده و می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری طرح کشوری شنبه‌های کتابخوانی در مساجد و برگزاری نشست تخصصی انقلاب اسلامی به روایت هنر با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی از نسل دیروز، امروز و فردا یکی دیگر از برنامه‌های شاخص کانون فرهنگی هنری مساجد در دهه فجر است.

وی با بیان این که در حال حاضر 42 هزار نفر در 811 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان یزد عضو هستند، اظهار کرد: برای تمام عضوهای کانون مساجد کارت عضویت چند منظوره اعتباری و فرهنگی صادر می‌شود.

راه‌اندازی بانک استعدادهای فرهنگی در کانون مساجد یزد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پراکندگی فعالیت مساجد یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات حوزه نقش آفرینی مساجد است، گفت: تدوین برنامه‌های منسجم و کارآمد باید در اولویت اجرایی مدیریت مساجد قرار گیرد.

گرجی با اشاره به ضرورت رسیدن به زبان مشترک بین مسئولان و نهادهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد زیر نظر دبیرخانه، ائمه جماعت زیر نظر سازمان تبلیغات و خادمین مساجد زیر نظر اوقاف ارائه خدمت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره این که استفاده بهینه از مساجد در آستانه چهل سالگی باید در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد، تصریح کرد: راه‌اندازی بانک استعدادها و نخبگان فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار