استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاه از نخبگان در توسعه استان گفت:‌ هدایت منابع دولتی و تقویت سرمایه‌های خرد و کلان اولویت اجرایی استان در دوره مدیریت جدید است.
کد خبر: ۷۰۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 08 January 2019

«محمدعلی طالبی» در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره ظرفیت‌های مختلف استان یزد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان علمی و سیاسی در اولویت اجرایی استانداری یزد در دوره مدیریت جدید است.

وی یزد را واژه‌ای بزرگ و در هم تنیده با فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و افزود: جهت‌گیری برنامه‌های توسعه استان در 25 سال گذشته وجه اقتصادی و صنعتی استان یزد را نسبت به دیگر ظرفیت‌های این دیار پر رنگ‌تر کرده است.

استاندار یزد در ادامه چالش‌هایی نظیر مهاجرت، آلودگی محیط زیست و کمبود آب را از جمله دغدغه‌های جدی استان عنوان کرد و گفت:‌ پاسخ به مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف نیاز جدی به حرکتی جدید و تحرکی دارد.

طالبی با بیان این که بازاندیشی،‌ ارزیابی و بازتعریف مسیر طی شده یکی از اقدامات حائز اهمیت برای توسعه بیش از پیش یزد است،‌ تصریح کرد‌: ارتقای بیش از پیش حوزه‌های مختلف استان مستلزم مشارکت نخبگان و همکاری همه جانبه دست‌اندرکاران است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ضرورت‌های حال حاضر استان یزد را توجه به محدودیت‌های منابع آب دانست و خاطرنشان کرد: کاهش شدید منابع آب قابل استفاده در استان ما را وادار می‌کند تا بحث آب را به عنوان مسئله اصلی استان، مقدم بر هر کار دیگری مورد توجه قرار دهیم .

وی افزود: لذا در این رابطه تغییر الگوی مصرف در بخش کشاورزی و توقف توسعه صنایع پرآبخواه، تامین منابع آب پایدار برای استان و پیگیری طرح‌های موجود برای تامین آب را دنبال می‌کنم .

استاندار یزد با بیان این که توجه جدی به حوزه اشتغال از دیگر ضرورت‌‌های اجرایی استان است، گفت:‌ متاسفانه در چند سال گذشته علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، شاهد رشد نرخ بیکاری در استان یزد بودیم .

این مسئول در پایان تأکید کرد: در این رابطه با توجه به ترکیب نیروی انسانی عمدتا تحصیل کرده و فرصت‌های موجود و ویژگی‌های اقلیمی این استان، تلاش خود را برای توسعه صنایع دانش محور و های‌تک، توسعه اقتصاد گردشگری، هدایت منابع دولتی و تقویت سرمایه‌های خرد و کلان مردم برای رونق استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک متمرکز می‌کنم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار