مدیرکل محیط زیست یزد خبر داد؛
مديرکل محيط زيست استان یزد با بیان این که انباشت پسماندها و ضايعات صنعتي تهديدي جدي براي سلامت مردم است گفت: کارگروه نظارت بر نحوه مديريت پسماندهای صنعتی در استان یزد تشکیل و قرار است برای رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشد.
کد خبر: ۷۰۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 08 January 2019

 

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«نیره پورملایی» انباشت پسماندها و ضایعات صنعتي در محدوده جاده يزد- طبس را تهدیدی جدی برای سلامت مردم دانست و اظهار کرد:‌ تخلیه این پسماندها طي سال‌هاي گذشته دراین محل انجام شده و هم چنان نيز ادامه دارد .

وی افزود:‌ روزانه بيش از 50 تانکر، تريلر و کاميون از واحدهاي مختلف توليدي استان به اين محل آمده و بار خود را پسمانده و ضایعات صنعتی کارخانجات استان است تخليه می‌کنند .

مديرکل محيط زيست استان یزد گفت: پسماندها تخلیه شده در محدوده جاده یزد- طبس مربوط به واحدهای کاشی و سرامیک، صنایع لاستیک، صنایع کاغذ و پسماندهای فولاد است که به وفور تخلیه می‌شوند.

پورملایی با بیان این که قانون مديريت پسماندهای صنعتي را به عهده خود واحد‌ها گذاشته است، تصریح کرد:‌ کارگروه نظارت بر نحوه مديريت پسماندهای صنعتی در استان یزد تشکیل و قرار است برای رفع این معضل چاره‌ای اتخاذ کند.

این مسئول در ادامه گفت:‌ قرار است با همکاري بخش خصوصي سايت‌هاي تخليه و دفن پسماندهای صنعتي در استان ايجاد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصي تا شش ماه آينده محل مورد نظر ساماندهي و مشخص مي‌شود چه پسماندهایی در آن تخليه و چه عملياتي براي دفن آن صورت گيرد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار