امام جمعه يزد تاكيد كرد؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم وقف‌های مشارکتی جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و اظهار كرد: اتحادیه قرآنی به عنوان سیاست‌گذار و قوه محرکه تشکیلات قرآنی در استان بايد به ارگان‌ها و نهادهای مختلف برنامه و چشم‌انداز قرآنی بدهد.
کد خبر: ۷۰۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 08 January 2019

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در دومین جلسه انجمن خیرین قرآنی استان یزد با اشاره به این که تمام ارگان‌هایی که فعالیت‌های قرآنی دارند باید به این انجمن کمک كنند، گفت: ما باید یک برنامه منسجم در زمینه فعالیت‌های قرآنی برای استان داشته باشیم .

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این مجمع در امر جذب افراد به سمت برنامه‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های انجمن خیرین قرآنی این است که در کنار فعالیت‌هاي قراني باید از بازاریان، ادارات، ارگان‌ها، آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیر دولتی و حوزه های علمیه بخواهد تا در فعالیت‌های قرآنی بطور جدی ورود پیدا کنند .

آیت الله ناصری ادامه داد: اتحادیه قرآنی استان یزد که بعنوان سیاست‌گذار و قوه محرکه تشکیلات قرآنی در استان محسوب می‌شود باید ارگان‌ها و نهادهای مختلف را در برنامه‌های قرآنی شرکت دهد و به آنها برنامه و چشم‌انداز قرآنی بدهد تا در گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی مشارکت داشته باشند .

وی بر لزوم وقف‌های مشارکتی جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: توجه به امور وقفی محدود به زمان، مکان و سن خاصی نیست، برای توسعه امورات نیاز به وقف‌های به روز داریم و باید موقوفاتی را ایجاد کنند تا برای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی درآمد داشته باشد .

حجت الاسلام و المسلمین «حمیدرضا مطهریان» مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان یزد نيز در اين جلسه با اشاره به شناسایی 35 خیر قرآنی تاکنون در استان، گفت: در این نشست انتخابات هیئت مدیره انجمن خیرین قرآنی استان برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: مؤسسات قرآنی همواره در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در استان گام‌های مثبت و ارزنده‌ای برداشته‌اند اما حمایت جدی از فعالیت مؤسسات صورت نمی‌گیرد .

مطهریان با اشاره به این که اولین نشست انجمن خیرین قرآن در استان یزد خرداد ماه 97 تشکیل شد، گفت: این انجمن با هدف فرهنگ‌سازی عمومی به منظور جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و هدایت خیرات و نذورات مردم به سمت فعالیت‌های قرآنی و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از سرمایه‌های موجود و پراکنده مردمی شکل گرفته است .

در پایان اين نشست نيز به اتفاق آراء، رجبعلی راستی، محمد عشقان ملک، حمید شهسواری، احمد زارع پور و مهندس عطایی به عنوان اعضای شورای مرکزی انجمن خیرین قرآنی استان یزد انتخاب شدند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار