یکی از داوران بین المللی کشتی بانوان می گوید: برگزاری دوره های مختلف آموزشی با حضور مربیان مجرب و انجام مسابقات منظم و مستمر، نقش مهمی در توسعه کشتی در میان بانوان استان یزد دارد.
کد خبر: ۷۰۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 09 January 2019

 فاطمه کدخدا زاده با بیان اینکه در میان بانوان استان ظرفیت های زیادی برای توسعه رشته کشتی وجود دارد، افزود: برای توسعه آن به برنامه ریزی مدون و بهره گیری از تمام ظرفیت ها نیاز است.
وی ادامه داد: کشتی یزد همواره در کشور قطب محسوب می شد و اگر بخواهیم دوباره به جایگاه حقیقی خود برسیم باید با همدلی و برنامه های اصولی، حمایت و همراهی پیشکسوتان در مسیر شکوفایی آن گام برداریم.
این داور مسابقات قهرمانی اروپا تصریح کرد: فعال کردن کمیته بانوان هیات کشتی و همچنین جذب حامیان مالی برای حمایت و همراهی تیم های استان در لیگ های کشور بسیار ضروری است.
کدخدازاده اظهار داشت: جذب مربیان کارآزموده، حضور قوی در لیگ های کشور، برگزاری لیگ استان، ایجاد زمینه همکاری بیشتر و بهتر مسئولان اجرایی و ورزشی با این ورزش ملی برای تعالی آن در یزد موثر است.
وی به اهمیت ارتباط با فدراسیون، استفاده از تجارب پیشکسوتان، فراهم کردن امکانان مورد نیاز، به خصوص ارزش نهادن به آموزش و همگانی کردن این رشته را موجب گسترش آن ذکر کرد.
هم اکنون حدود 800 نفر در عرصه کشتی استان یزد فعالیت دارند که از این تعداد 80 نفر بانوان هستند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد و هیات کشتی در تمام شهرستات ها به جز بهاباد فعالیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار