مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: بخشی از بار درون استان از معادن در جاده‌های فرعی و روستایی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 09 January 2019

علی علیخانی اظهار داشت: مشکل عمده این بخش، فرار بار است که در این استان بیداد می‌کند.

وی با اشاره به وجود 264 شرکت حمل‌ونقل کالا در استان گفت: سالانه 22 میلیون تن بار از طریق جاده‌های استان حمل و حدود 1.5 میلیون مسافر نیز از طریق خدمات 53 شرکت مسافربری جابه جا می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: اضافه بار که در برخی مواقع تا 2 برابر میزان مجاز و قانونی صورت می‌گیرد موجب تخریب جاده‌های روستایی و نیز فرعی شده و باید برخورد جدی شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه بیش از 30 درصد فرار بار استان در معادن است، ادامه داد: خیلی از افراد متخلف، تنها راننده بوده و سودی نمی برند در حالی که سود عمده را صاحبان کامیون ها و ماشین ها می برند.

علیخانی خاطرنشان کرد: در این بخش عمده خسارت ها متوجه دولت است که باید برای بازسازی و اصلاح راه های روستایی و فرعی و حتی اصلی، اعتبار در نظر بگیرد.

وی با انتقاد از راه های ارتباطی غیرفنی معادن استان هم اظهار داشت: متاسفانه این مسیرها موجب ایجاد نقاط حادثه خیز می شود و مسئولیت حوادث آن به عهده معادن است در حالی که باید وجود این راهها به راهداری اعلام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر افزایش یافته فرار بار کامیون‌ها بوده به‌گونه‌ای که برخی جاده‌های روستایی و فرعی به خاطر این مسائل دچار خسارت های فراوان شده و از سوی دیگر، نقاط حادثه‌خیز نیز افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به وجود 280 دستگاه ماشین‌آلات در این مجموعه افزود: در حوزه راهداری زمستانی 17 راهدارخانه ثابت و سیار و 320 پرسنل به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، پیشتر اعلام شده بود که فرار بار در برخی شهرستان‌های استان تا 50 درصد هم بوده است.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار