فرماندار خاتم بابیان اینکه حیات‌وحش بخشی از سرمایه ملی و ارزشمند جامعه است، برساخت پاسگاه دیده‌بانی به‌منظور صیانت و حفاظت از حیات‌وحش شهرستان در این منطقه تأکید کرد.
کد خبر: ۷۰۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 09 January 2019

فرجام فاضلی افزود: هدف مسئولان شهرستان و تصمیم اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان یزد ساخت پاسگاه دیده‌بانی در جنگل باغ شادی است، امیدواریم با اجرای این مهم گامی در جهت صیانت از این نعمت خدادادی برداریم.
وی یادآور شد: این منطقه مملو از حیات‌وحش و منابع غنی گیاهی و جانوری است و باید حفاظت و صیانت از آن‌ها در صدر امور قرار گیرد.
فاضلی با اشاره به عوامل مختلف تهدید جمعیت و گونه‌های حیات‌وحش همچون تخریب زیستگاه، تصادفات جاده‌ای و شکار غیرمجاز، گفت: امروز، مهم‌ترین عامل تهدید حیات‌وحش ، در شهرستان خشکسالی است.
ازجمله پستانداران این منطقه می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گرگ، کفتار، خرس قهوه‌ای، رودک عسل خوار و بسیاری دیگر از گونه های ارزشمند حیات‌وحش اشاره کرد.
در میان گونه های یادشده، قوچ و میش، جبیر، خرس قهوه‌ای، پلنگ و کاراکال به‌عنوان گونه های حمایت‌شده مطابق با قوانین و مقررات حفاظت محیط‌زیست ایران بود و در اولویت برنامه‌های حفاظتی منطقه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار