معاون فرماندار مهریز در نشست با اصحاب رسانه گفت: پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار به متقاضیان روستایی موجب مهاجرت معکوس شده است.
کد خبر: ۷۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 09 January 2019

محمد زارع در نشست با اصحاب رسانه در خصوص جذب تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها عنوان کرد: ازلحاظ جذب تسهیلات برای اشتغال پایدار در روستاها جزو رتبه‌های نخست کشور هستیم.

وی بزرگ‌ترین چالش در روستاها که از حد بحران نیز فراتر رفته است را بحث خشک‌سالی دانست و اظهار داشت: هر هزینه و اقدامی در این زمینه انجام دادیم اما جوابگوی خسارت‌های وارده به روستاها و کشاورزی و باغات نیست. خشک شدن منابع آبی روستاها منجر به مهاجرت شده است.

معاون فرماندار مهریز افزود: اسکان پاره‌وقت گردشگران و مهاجرت روستاییان به‌ویژه در فصل سرد، موجب ایجاد ناامنی در این روستاها می‌شود که در برخی از این روستاها در راستای ایجاد امنیت، اقدام به نصب دوربین‌های نظارتی کردیم.

وی از تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی ابراز خشنودی کرد و گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستایی باعث مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان از شهر شده است و هرچند خشک‌سالی عامل کمرنگ شدن کشاورزی در روستاها است، اما ایجاد اشتغال پایدار درزمینهٔ دامداری، صنایع‌دستی و گردشگری در روستاها مورد استقبال و اشتغال‌زایی شده است.

زارع بابیان اینکه ۱۱ بوم گردی در شهرستان مهریز ایجادشده است عنوان کرد: با قرارگیری ۷ مورد از ۱۱ بوم گردی این شهرستان در روستاها، حدود ۸۰ درصد از بوم گردی‌ها در روستاها مستقرشده است که از جاذبه‌های طبیعی و تفرجگاهی و پتانسیل‌های جذب گردشگر در روستاها بهره می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار