معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از کشف سر پیکان فلزی مربوط به دوران تاریخی در کوه پایه‌های پنج انگشتی ابرکوه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 09 January 2019

ساشا ریاحی مقدم معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در بازدیدی توسط کمیته بررسی و شناسایی آثار تاریخی معاونت میراث فرهنگی اداره کل از منطقه پنج انگشتی انجام واشیای تاریخی از ادوار پیش از تاریخ و تاریخی از اطراف این منطقه کشف شد که از این بین، کشف یک سر پیکان تاریخی بسیار قابل توجه بود.

معاون میراث فرهنگی استان یزد افزود: از جمله آثار تاریخی که در اطراف این کوه وجود دارد می‌توان از جاده تاریخی ادویه، شاخه‌ای از جاده ابریشم، بخشی از مسیر راه شاهی تاریخی، کوه کلات و دخمه‌های تاریخی معروف به دخمه شاه وار، قلعه هارونی و بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند دیگر نام برد.

وی ادامه داد: کوه پنج انگشتی از نظر طبیعی دارای سنگواره‌ها و فسیل‌های بسیار زیبایی بوده که نمایانگر گذشته طبیعی این منطقه است و این منطقه از منظر طبیعی بسیار زیبا و خیره کننده است و در میان دو منطقه نمکزار و کوهستانی قرار دارد که بخش شمالی آن شمالی که در گذشته نه چندان دور یک باطلاق و نمکزار طبیعی بوده و بخش جنوبی آن کوه‌های زنجیر مانند زاگرس است.

گفتنی است؛ منطقه پنج انگشتی ابرکوه در فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز شهرستان ابرکوه در کنار جاده‌های تاریخی ادویه و شاخه‌ای از جاده ابریشم قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار