مدير عامل آبفار يزد خبر داد؛
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان يزد اعلام كرد: آب شرب مورد نياز قريب 22 هزار نفر در 330 روستای استان از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 10 January 2019

«محمد فاتحی» در مجمع عمومی عادی سهامداران شرکت آبفار یزد كه با حضور کلیه سهامداران این شرکت و شرکت مهندسی آبفای کشور برگزار شد، اظهار كرد: در مجموع 461 روستای بالای 20 خانوار با 271 هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات رسانی شرکت آبفار قراردارد که آب مورد نیاز این روستاها از طریق 296 حلق چاه،22 دهنه چشمه ،44 رشته قنات و چهار مورد آب سطحی تامین می شود .

وی افزود: در مجموع آب330 روستای استان و در حدود 22 هزار نفر از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود .

این مسئول همچنین تصریح کرد: تعداد 70 روستا با جمعیتی نزدیک به80 هزار نفر از آب انتقالی استفاده می‌کنند که در زمان‌های تخریب خط لوله انتقالی و بحران آب از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند .

وی طی گزارشی به بودجه تخصیص یافته به این شرکت در سال گذشته نيز اشاره کرد و گفت: در سال 96، جمع کل بودجه تخصیص یافته تملک دارایی411 میلیارد ریال بوده است که در مجموع 66 درصد از بودجه مصوب را در بر می‌گیرد .

فاتحي در پايان نيز به بحران‌ها وچالش‌های پیش رو اشاره و عنوان كرد: كمبود نیروی انسانی و روند رو به رشد بازنشستگی در این شرکت و عدم امکان استخدام نیروی جدید، ادامه بحران خشکسالی در استان یزد و فرسودگی بیش از حد شبکه ها که موجب هدر رفت آب می‌شود، از چالش‌ها و بحران‌های این شرکت محسوب می‌شوند.

گفتنی است؛ تاکنون 25 مرتبه خط انتقال آب شرب به استان یزد تخریب و هر بار توسط عوامل شرکت آب منطقه ای یزد مرمت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار