نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس:
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی در دومین مجمع سلامت شهرستان مهریز، بر کاهش هزینه های درمان با بهره‌گیری از روایات ائمه اطهار(ع) در مورد تغذیه سالم تأکید کرد.
کد خبر: ۷۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 10 January 2019

محمدرضا صباغیان بافقی در دومین مجمع سلامت شهرستان مهریز بابیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: 60 درصد از مردم شهرستان از عارضه چاقی رنج می‌برند و به همین دلیل دچار بیماری و امراض مختلف شده‌اند.

وی در پاسخ به درخواست رئیس بیمارستان مهریز از نماینده برای پیگیری تأمین تخصیص بودجه از سوی وزارت بهداشت گفت: علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده، دولت به دلیل کمبود بودجه و مخارج زیاد نمی‌تواند درزمینهٔ تخصیص بودجه همکاری کند. حوزه بهداشت و درمان باید بر امر پیشگیری از وقوع بیماری‌ها تأکید کنند.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز همچنین با اشاره به احادیث و روایات بزرگان دین خاطرنشان کرد: با توجه به احادیث و روایات به اهمیت رابطه سلامتی با سبک زندگی اسلامی و تغذیه سالم واقف می‌شویم. یکی از مواردی که بزرگان دین بر آن تأکید کرده‌اند، موضوع محدود کردن تغذیه روزانه به دو وعده غذایی صبحانه و شام است که در حال حاضر در برخی از کشورها ازجمله ترکیه این شیوه تغذیه رعایت می‌شود؛ اما در ایران روزانه سه وعده‌غذای سنگین مصرف می‌شود که بسیار به بدن و دستگاه گوارش و قلب آسیب وارد می‌کند و مولد بیماری است.

وی افزود: سحرخیزی نیز یکی دیگر از راهکارهای مورد تأکید در احادیث و روایات است. درگذشته مردم به دلیل تغذیه صحیح و سحرخیزی از سلامتی برخوردار بودند و متأسفانه سنت‌های صحیح و حساب‌شده و این روایت‌های حکیمانه ائمه اطهار (ع) که اغلب توسط علم ثابت‌شده است به دست فراموشی سپرده‌شده‌اند.

صباغیان بافقی با استقبال از پیشنهاد مبنی بر استفاده از ظرفیت حسینیه‌ها برای فعالیت‌های ورزش در طول سال گفت: حوزه بهداشت و درمان در کنار پیگیری موضوع تجهیز و توسعه بیمارستان تخصیص بودجه به بخش بهداشت و درمان، به موضوع ورزش در شهرستان ورود کنند و می‌توانند پرچم‌دار توسعه سلامتی و ترویج ورزش در بین مردم نیز باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار