سرپرست فرمانداری یزد هشدار داد؛
سرپرست فرمانداري يزد با بیان این که گزیدگی هر نوع حیوان باید توسط شهروندان جدی گرفته شود گفت: سرايت ويروس هاري به گربه‌ها تهدیدی جدی برای شهروندان یزدی است.
کد خبر: ۷۰۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 10 January 2019

«احمد ترحمي» در نشست بیماری‌های مشترك انسان و حيوان اظهار کرد: گسترش انتقال بيماري هاري در بين حيوانات و سرايت آن به «گربه‌ها» زنگ خطر را براي شهروندان يزدي به صدا درآورده است .

وی بابیان اين كه آمار حيوان گزیدگی‌ها در استان يزد متفاوت با نمونه‌های كشوري است افزود: افزون بر 50 درصد حيوان گزیدگی‌ها در يزد مربوط به گربه‌ها است و به جهت همزيستي گسترده اين حيوان با مردم ضروري است هر نوع گزش با دقت و توجه ویژه‌ای پيگيري شود .

سرپرست فرمانداري يزد گفت: طغيان در انتقال ويروس هاري به ساير حيوانات ازجمله اسب، روباه، گوسفند، شغال، سگ و گربه ضرورت و حساسيت بيشتر شهروندان در مراقبت و ارتباط با حيوانات را می‌طلبد .

ترحمی هماهنگي بيشتر نمايندگان دولت در ساير شهرستان‌ها را خواستار و تصریح کرد: اجراي طرح مشترک و هماهنگ زنده‌گيري حيوانات در معرض خطر در كنترل شيوع اين ويروس مؤثر است .

این مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد عزمی همگاني در این حوزه از رسانه‌هاي جمعي خواست تا با آگاهي بخشي به شهروندان و شفاف‌سازی موضوع در حفظ سلامت عمومي مشاركت داشته باشند .

ترحمي در پایان تأمین داروي موردنیاز براي کمپ‌های نگهداري حيوانات ولگرد و واكسيناسيون آن‌ها را بااهمیت عنوان كرد و بر لزوم تداوم پروسه زنده گيري، نگهداري، عقیم‌سازی و رهاسازی حيوانات ولگرد تأکید كرد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار