امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: خواسته ما این است که ضمن حفظ فضای مجازی که با مدیریت و کنترل دست اندرکاران و مسئولان نظام انجام می‌شود باید قوانین و مصوبات حاکم در شورای عالی فضای مجازی نیز اعمال شود.
کد خبر: ۷۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 10 January 2019

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی گفت: یکی از ویژگی‌های جامعه سالم این است که امنیت روانی خوبی بر آن حاکم باشد و هر چیزی که امنیت اقتصادی، روانی، جانی، مالی و ... را در جامعه دچار اختلال کند باید نظام حاکم بر جامعه آن جریان را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند، در خصوص فضای مجازی گفت: فضای مجازی فی نفسه چیز خوبی هست و مردم به رسانه‌ها و شفافیت نیاز دارند و اگر رسانه‌ها و این فضای مجازی نبود طبعا برخی نارسایی‌ها به گوش مسئولان نمی‌رسید و مشکلات حل نمی‌شد.

به خطر افتادن امنیت روانی جامعه به واسطه سوء مدیریت فضای مجازی

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در کنار مزیت‌هایی که فضای مجازی به همراه دارد نباید اجازه داد این فضا امنیت روانی جامعه را به هم بزند و معتقدیم اگر فضای مجازی مدیریت نشود و امنیت روانی جامعه در پرتو آن حفظ نشود مسئولان باید در این زمینه احساس مسئولیت و تقصیر داشته باشند.

 

مدرسی تصریح کرد: خواسته ما این است که ضمن حفظ فضای مجازی که با مدیریت و کنترل دست اندرکاران و مسئولان نظام انجام می‌شود باید قوانین حاکم در شورای عالی فضای مجازی نیز اعمال شود.

ضرورت اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی

وی تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که چرا قوانین مصوب در شورای عالی فضای مجازی نباید اجرایی شود و این احساس خسارت را در بردارد از این نظر که امنیت روانی جامعه به واسطه سوء مدیریت این فضا در پرتو ولنگاری، دروغ پراکنی، تخریب نهادهای قانونی کشور و همچنین عداوت دشمن که از این ناحیه به نظام وارد می‌شود به خطر می‌افتد.

مدرسی همچنیین عنوان کرد: هر چیزی از جمله فضای مجازی اگر استفاده صحیحی از آن نشود می‌تواند خطر آفرین باشد وقتی کنترلی از جانب خانواده و یا مسئولان بر فضای مجازی نباشد این فضا به فضای حقیقی تبدیل می‌شود و در واقع فضای حقیقی متاثر از فضای مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها اگر بخواهند فضای حقیقی زندگیشان سالم باشد حتما باید فضای مجازی خو را فضایی سالم کند و لازیه آن مدیریت خوب در زمینه اطلاعاتی است که در این فضای منتشر می‌شود و هر فردی باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار