نماینده سابق مجلس:
نماینده سابق مجلس گفت: عملیات گسترده کربلای 5 به دنیا فهماند که ایران ساقط شدنی نیست. به همین دلیل صدام و حامیانش به‌ویژه آمریکا، باخشم و ناامیدی، به بمباران‌ هوایی و ناامن کردن شهرهای ایران ادامه دادند.
کد خبر: ۷۰۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 10 January 2019

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع زاده گفت: هنگام وقوع انقلاب اسلامی در دنیا حاکمیت خدا و دین مطرح نبود و دنیا به بلوک شرق و غرب و رویارویی دو جبهه ضد خدا، کمونیسم و سوسیالیسم و خدا گریزی در شرق با ماتریالیسم و دنیاگرایی در غرب تبدیل‌شده بود و جرقه دفاع مقدس با رویکرد دینی در خاورمیانه که مهم‌ترین نقطه جهان است منافع بلوک شرق و غرب را تهدید می‌کرد، به همین منظور برای این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی نو پا و انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند، صدام که جنایتکاری خون‌ریز و مهره بی‌اختیار ابرقدرت‌ها بود را به جان ایران انداختند.

وی افزود: بعد از 6 سال مقاومت و ایستادگی و انجام عملیات گسترده، جنگ تحمیلی حالت فرسایشی یافته بود. تا این‌که در سال ۶۵ رزمندگان اسلام عملیاتی بزرگ و گسترده به فرماندهی سپاه و بسیج و نیروهای مردمی تحت عنوان سپاه محمد (ص) به استعداد ۱۰۰هزار نفر علیه نیروهای صدام تدارک دیدند، اما ازآنجایی‌که این عملیات لو رفته بود و منجر به غافلگیری و بمباران شبانه رزمندگان ما شد، ایرانی‌ها عقب‌نشینی کردند.

نماینده سابق حوزه انتخابیه مهریز خاطرنشان کرد: به لطف خداوند وامداد غیبی الهی که در طول جنگ تحمیلی شامل حال ما شده بود این عقب‌نشینی آسیبی به اراده و توان نیروهای این عملیات نزد؛ زیرا اگر عقب‌نشینی صورت نمی‌گرفت، علاوه بر فرسایش توان و تجهیزات ایرانی‌ها در طول 6 سال جنگ تحمیلی، ضربه روحی و روانی نیز مزید بر علت می‌شد و ایران در جنگ تحمیلی شکست می‌خورد.

این رزمنده دفاع مقدس که در عملیات کربلای 5 نیز حضورداشته است افزود: بعد از عقب‌نشینی نیروهای ایران، عراقی‌ها سرمست از این اتفاق، تصور نمی‌کردند که ایران به‌زودی عملیات جدیدی انجام دهد. حتی برخی از نیروهای خود را به مرخصی فرستاده بودند؛ اما ایران بدون فوت وقت، بعد از ۱۵ روز عملیات غرورآفرین کربلای ۵ را در تاریخ ۱۹ دی سال ۶۵ انجام دادند که ثمرات بسیاری داشت و توانست سرنوشت جنگ تحمیلی که ۷ سال به طول انجامیده بود را تغییر دهد.

زارع زاده گفت: رزمندگان هوشمند ما به این نتیجه رسیدند که نیروها را باید به‌سرعت بازسازی کنند و به‌زودی عملیات کربلای 5 که گسترده‌ترین عملیات بود را باهدف قطع ارتباط بصره از شمال عراق آغاز کنند. شهری که دومین شهر ثروتمند و استراتژیک عراق، با جمعیتی بالغ‌بر ۲ میلیون نفر بود و سقوط این شهر منجر به سقوط حکومت بعث صدام می‌شد.

سخنگوی سابق کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملیات کربلای ۵ به فرماندهی سپاه پاسداران و با رمز یا زهرا (س) در منطقه، مقابل بصره و در شمال شلمچه و کانال ماهی شروع شد و نوع عملیات نیز به‌صورت تک گسترده ایران علیه عراق انجام گرفت و سازمان‌های پشتیبانی‌کننده این عملیات نیز نیروهای ارتش، سپاه و بسیج بودند.

وی افزود: طی عملیات کربلای ۵، قسمتی از شلمچه و ۱۵۰ کیلومتر از اراضی اشغال‌شده ایران آزاد شد و نزدیک بود شهر بصره به تصرف رزمندگانی ایرانی دربیاید که به مهاجرت چند میلیون نفر مردم بصره از این شهر انجامید و صدام و هم‌پیمانانش را به ترس و تحیر واداشت.

زارع زاده عنوان کرد: در عملیات کربلای ۵، ایرانی‌ها توانستند توان نظامی صدام را از بین ببرند به‌طوری‌که بعدازاین عملیات موضوع آتش‌بس و قطعنامه مطرح شد. این عملیات به دنیا فهماند که ایران ساقط شدنی نیست. به همین دلیل صدام و حامیانش به‌ویژه آمریکا، باخشم و ناامیدی، به بمباران‌ هوایی و ناامن کردن شهرهای ایران ادامه دادند.

وی افزود: آن‌ها استفاده از سلاح شیمیایی در جبهه‌ها که خلاف قوانین بین‌المللی بود و نیز مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج‌فارس را در دستور کار قرار داده بودند. امام خمینی (ره) به دلیل افزایش آمار تلفات زنان و کودکان و نیروهای غیرنظامی؛ همچنین اثبات مظلومیت و درعین‌حال اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهان، قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت ملی سازمان ملل را پذیرفت.

نماینده سابق حوزه انتخابیه مهریز تأکید کرد: وضعیت آن روز کشور با الآن قابل‌مقایسه نیست. توان نظامی ما ضعیف بود و هیچ کشوری به‌اندازه فروش سیم‌خاردار به ما کمک نمی‌کرد؛ اما کشورهای مرتجع عربی منطقه با کمک مالی و آلمان، فرانسه، آمریکا و حتی شوروی ازلحاظ تسلیحات نظامی به عراق کمک می‌کردند و این ثابت می‌کند نیرویی الهی و مافوق طبیعی همواره این حکومت الهی را حمایت کرده است و باوجود فتنه‌ها و دشمنی‌ها تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) نیز حامی ایران خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار