نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خواستار افزایش توجه مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شد.
کد خبر: ۷۰۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ 10 January 2019

آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی در جمع مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه در منطقه یک کشور در منابع طبیعی با بیان اینکه منابع طبیعی از نعمت‌های الهی است اظهار داشت: خدای متعال این منابع را در اختیار ما گذاشته و فرموده است که هر چه در آسمان و زمین است برای شما خلق کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: در نعمت‌های خدا به دو شکل می‌توان برخورد کرد که یکی از آن کفران است و دیگری هم شکر نعمت است؛ اگر نعمات را ضایع کرده و قدردان آن نباشیم کفران نعمت کردیم که نتیجه خوبی هم برای دنیا و آخرت بندگان خدا در پی ندارد ولی اگر برخورد شکرانه داشته باشیم و از آن به خوبی استفاده کنیم، شکر نعمت کردیم که نتیجه خوبی را در پی دارد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همه نعمت‌های الهی همگی در یک معجزه است که باید به خوبی به آن نگریست تصریح کرد: اگر به طبیعت بنگرید خواهید دید که نعمت‌های زیبایی خدای متعال به مناسبت ایام مختلف برای انسان فراهم آورده که نیاز است انسان‌ها به شکل مناسبی با آن برخورد کنند.

بیشتر بخوانید
منابع طبیعی کمترین سهم را از اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد دارد

سهم 49 درصدی دولت از صندوق حمایت منابع طبیعی استان اصفهان

تامین آب شرب گیلانغرب از منابع ذخیره/دهستان دیره به آبرسانی سیار نیاز دارد

وی اضافه کرد: انسان‌ها باید از نعمت‌هایی که خدای متعال در اختیارشان گذاشته به بهترین شکل استفاده کنند نه اینکه کاری انجام دهند که برای انسان‌ها مضر باشد و سبب مشکلات عدیده‌ای برای فرد شود.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که انسان‌ها امروزه انجام می‌دهند که سبب مشکلات بسیاری در کشور شده، آلوده کردن هوا است تصریح کرد: خودمان با دست‌های خودمان کاری را انجام می‌دهیم که مشکل برایمان پیش بیاید و با این کار افراد دیگر را نیز با مشکل روبه‌رو کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی گفت: نیاز است که آگاهی به مردم برسند که آنها نیز نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی حساسیت داشته و متوجه باشند که یکسری از فعالیت‌های خودمان است که سبب از بین رفتن منابع طبیعی شده و در پی آن آلودگی‌های بسیاری را به وجود آورده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خشکسالی‌ها را نباید نشست و تماشا کرد افزود: باید دید که چرا خشکسالی شده است که اگر به خوبی به آن پرداخته شود مشخص می‌شود که عوامل طبیعی دارد.

وی گفت: گاهی مواقع گناهان و معصیت‌هایی که ما انجام می‌دهیم سبب می‌شود که نعمت‌های خدا از ما دریغ و شرایط رسیدن نزولات آسمانی به ما کمتر شود زیرا اعمال و رفتارمان در زمین بر روی نعمت‌هایی که به ما می‌رسد، اثرگذار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار