استاندار یزد:
استاندار یزد در ششمین نشست شب های فرهنگی یزد بیان داشت: یکی از اولویت های امروز یزد تقویت بعد اجتماعی و فرهنگی است و برنامه هایی از این جنس به قوام فرهنگی جامعه کمک می کند.
کد خبر: ۷۰۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 12 January 2019

به گزارش تابناک یزد؛ ششمین نشست شب های فرهنگی یزد با عنوان شب دکتر اسلامی ندوشن با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و مشارکت خانه صلح و اندیشه یزد با حضور مسئولان استانی و شهری، فعالان فرهنگی، سیاسی و ادبی و همچنین اقشار مختلف مردم در سالن هلال احمر یزد برگزار و از اثر " نامه به فرزند" رونمایی و نمایش نامه " ابر زمانه و ابر زلف"  دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن اجرا شد.

محمد علی طالبی استاندار یزد و اصغر دادبه، فریدون مجلسی، محمد دهقانی، کامیار عابدی، علی اکبر جعفری ندوشن و محمود رهبران از مسئولان، ادبیبان و سخنرانان مطرح استانی و کشوری در این مراسم بودند.

محمد علی طالبی استاندار یزد در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تحقق برگزاری برنامه های مستمر فرهنگی در استان بیان داشت: یکی از اولویت های امروز یزد تقویت بعد اجتماعی و فرهنگی است و برنامه هایی از این جنس به قوام فرهنگی جامعه کمک می کند.
وی با بیان اینکه شب های فرهنگی یزد گام مهمی برای تحقق برنامه های فرهنگی استان یزد است، تصریح کرد: در راستای شعاری که برای برنامه شب دکتر اسلامی ندوشن با عنوان " ایران را از یاد نبریم " انتخاب شده است می توان گفت حفظ و تقویت هویت یزد به ویژه پرداختن به ابعاد فرهنگی آن مستلزم برگزاري برنامه هایی در این ساختار می باشد.

طالبی در ادامه افزود: با بزرگداشت یاد چهره هایی که در جامعه ما موثر بوده و از این آب و خاک برخاسته و رشد کرده اند و امروز نام و یادشان در اذهان همه مردم استان زنده و جاویدان است از جمله شخصیت ارزشمند دکتر اسلامی ندوشن  با توجه به بخش هاي فرهنگی و اجتماعی بتوانیم ایفای نقش افرادی اثرگذار را در جامعه داشته باشیم.
استاندار یزد در آخر خاطرنشان کرد: از همه صاحب نظران فرهنگی می خواهم که مدیریت ارشد استان را  برای تعالی فرهنگی و اجتماعی و پرداختن به  بخش زیربنایی توسعه در همه ابعاد  کمک کنند.

اصغر دادبه فیلسوف و ادیب معاصر کشور در این مراسم با تقدیر از محمدعلی اسلامی ندوشن بیان داشت: حفظ اصالت ایران و ایرانی، دغدغه دکتر اسلامی ندوشن است، وی ایران را خانه ای برای همه می داند که جایگزینی ندارد و بی خانمانی را فضیلت نمی داند.

فریدون مجلسی نویسنده و روزنامه نگار معاصر ایران نیز با بیان اینکه دکتر اسلامی ندوشن در جامعه و محیط پیرامون خود نقش شگرف و تحلیل گرایانه ای دارد، اظهار داشت: این نویسنده برجسته علاوه بر احاطه بر شعر و ادب فارسی، در هر سفر علمی و ادبی، آثار ارزشمندی از خود بر جای گذاشته که خوانندگان از آن بهره می برند؛ دغدغه این نویسنده معاصر ایران است و حس وطن دوستی او قابل احترام است .

همچنین مهدی مدرسی نویسنده مطرح کشوری نیز با بیان اینکه اسلامی ندوشن سال ها عمر خود را صرف فرهنگ ایران کرده است، اظهار داشت: ایران در زمینه فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن دارد، دکتر اسلامی یکی از اندیشمندان اثرگذار کشور است که سال ها عمر خود را صرف فرهنگ ایران کرد. این ادیب برجسته همواره نگران ایران است و معتقد است ما باید همواره پاسدار ارزش های کشورمان باشیم و ایران را از یاد نبریم.

کامیار عابدی از دیگر نویسندگان و محققان کشور نیز خاطرنشان کرد: دکتر اسلامی ندوشن دارای اثار ارزشمندی در رشته های ادبی، علمی، حوزه نقد ادبی، فرهنگی، انسان و اجتماع است و وقتی در این آثار کاوش می کنیم، می بینیم که برخی از آن ها جزء کتاب های سرنوشت ساز است. قلم و فکر این استاد برای همه ایرانیان جذاب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار