استاندار یزد:‌
استاندار یزد تأکید کرد: شایسته است فرمانداران و بخشداران دولت تدبیر و امید در مسیر سیاست‌های دولت گام بردارند و از دستاوردهای نظام، مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت دفاع کنند.
کد خبر: ۷۰۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 12 January 2019

«محمدعلی طالبی» در نشست هم اندیشی فرمانداران و بخشداران با اشاره به این که نسبت به وظایف و جایگاه فرمانداران و بخشداران کاملاً آشناست، اظهار کرد: تبیین برنامه‌های دولت ‌تدبیر و امید و دستاوردهای نظام برای نخبگان و مردم از سوی فرمانداران و بخشداران ضروری است.

وی با بیان این که شایسته ا‌ست فرمانداران و بخشداران در مسیر سیاست‌های دولت گام بردارند، افزود: ایجاد نشاط، آرامش، ‌امنیت و امید در بین مردم ضروری است و لازمه نهضت خدمت‌رسانی به مردم ارتباط و تعامل دوجانبه با ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و مردم است و برای رسیدن به این هدف باید با گروه‌های موردنظر و تشکل های فرهنگی، اجتماعی ‌و سیاسی در شهرستان‌ها جلساتی برگزار شود.

استاندار یزد در ادامه بر تعامل میان ادارات و سازمان‌ها در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: لازم است عدم همکاری دستگاه‌ها در این رابطه انعکاس داده شود زیرا قصد داریم در آینده ارزیابی نقاط ضعف و قوت مدیران را با نظر فرمانداران و بخشداران انجام دهیم.

طالبی تصریح کرد: حفظ جایگاه و شأن فرمانداران و بخشداران‌ به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان و بخش از سوی خود آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ‌قدرت و شجاعت مدیریتی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نوع رفتار فرمانداران و بخشداران می‌تواند به جایگاه و شأن آنها اقتدار بخشد.

این مسئول با بیان این که هر یک از فرمانداران باید برنامه منسجمی برای توسعه شهرستان ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: اسناد بسیار خوبی به عنوان سند توسعه شهرستان در شورای برنامه ریزی و توسعه به تصویب رسیده است و وجود دارد که می‌تواند مبنای فعالیت فرمانداران و بخشداران قرار گیرد و لازم ا‌ست فرمانداران در چارچوب این برنامه ها بر روی مشکلات و چالشهای منطقه تحت مسئولیت خود متمرکز شوند و تا دو سه ماه آینده راهکار و پیشنهادهای خود را برای رفع مشکلات ارائه دهند.

وی با بیان این که سایت‌های فرمانداری‌ها را شخصا مشاهده می‌کنم، اطلاع رسانی به مردم را بسیار مناسب دانست و ‌ادامه داد: باید اقدامات فرمانداران و بخشداران در سطح شهرستان و بخش با تعامل با رسانه ها و مطبوعات محلی به طور شفاف به اطلاع مردم رسانده شود و اگر در این رابطه اطلاع رسانی انجام نشود به معنی آن است که فعالیت و کاری انجام نگرفته است.

این مقام مسول با اشاره به این که حوزه فرمانداری و بخشداری یک حوزه متنوع با فعالیت‌های گوناگون در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، افزود: هدف اصلی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید توجه به معیشت مردم و خدمتگزاری به آنها باشد و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مردم و رضایتمندی آنها برای ما اصل است.

طالبی با اشاره به این که سال آینده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و این مهمترین کار برای فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای هیئت های اجرایی شهرستان ها و بخش ها در سال پیش روست، خاطرنشان کرد: امیدواریم در برگزاری این انتخابات نیز مانند انتخابات گذشته سربلند باشیم و از همین الان زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، بدون جانبداری و گرایش به کاندیدایی خاص و جلب مشارکت عمومی مردم برای حضور گسترده در انتخابات فراهم شود.

پیشتازی استان یزد در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی

«علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با بیان این که استان یزد در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی که وامی ارزان است پیشتاز بوده و اقدامات و تخصیص‌های اعتبارای خوبی داشته است، گفت: تلاش شده است در ارائه این تسهیلات نظارت و تایید فرمانداران مورد توجه قرار گیر‌د.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید میراث دار استخدام بی ضابطه و جذب بی‌سابقه‌ دولت قبل است و به همین علت دست همه ما برای جذب نیروهای متخصص در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در حوزه نیروی انسانی بسته است.

تخصیص و توزیع اعتبارات در شهرستانها با نظر فرمانداران

«محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با بیان این که فرمانداران روسای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان ها هستند، گفت: همواره در تخصیص و توزیع اعتبارات نظر تمام فرمانداران گرفته و لحاظ شده است.

‌وی همچنین بر هماهنگی ‌و تعامل فرمانداران با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای اجرای هرچه بهتر طرح‌های عمرانی در شهرستان ها تأکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار