در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستان میبد، ضمن تجلیل از تلاش‌‌های «جواد فیاضی» مدیر سابق صندوق کارآفرین امید میبد، «احمد مقیمی» به ‌عنوان مدیر جدید این صندوق معرفی شد.
کد خبر: ۷۰۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 12 January 2019

«حسین فلاح» در نشست معارفه مدیر جدید صندوق کارآفرین امید شهرستان ضمن قابل ‌توجه خواندن گردشگری و بوم ‎ گردی، فعالیت‌های انجام ‌شده در سطح شهرستان در این حوزه را ستود.

وی در ادامه پرداختن به صنعت گردشگری و بوم ‎ گردی را نگاهی بسیار خوب عنوان کرد که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

«محمد امامی» مدیر صندوق کارآفرین امید استان نیز گفت: با توجه به برنامه‌های دولت تدبیر و امید در سالجاری، صندوق کارآفرین امید به ‌عنوان یکی از صندوق‌های ارائه‌دهنده تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی شناخته شد.

وی هدف اولیه این صندوق را ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی عنوان کرد و افزود: در سال جاری مبلغ 140 میلیارد ریال به استان یزد تخصیص یافت و با توجه به تلاش‌های انجام ‌شده این تسهیلات در شهریورماه امسال پرداخت‌ شد.

به گفته وی، تاکنون 145 درصد تسهیلات اشتغال روستایی در سطح استان پرداخت ‌شده و به دنبال آن صندوق کارآفرین امید استان یزد، رتبه نخست در سطح کشور را حائز شده است.

امامی گفت: در شهرستان میبد نیز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در زمینهٔ صنایع‌دستی، بوم ‎ گردی، کشاورزی و پرورش دام وجود دارد، مبلغ 22 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در این حوزه‌های پرداخت ‌شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی یزد، تسهیلاتی در این ‌ارتباط پرداخت ‌شده و لذا در میبد نیز تلاش می‌شود به دنبال جهانی ‌شدن صنعت زیلوبافی، در برنامه‌های آتی در مرحله سوم و چهارم ارائه تسهیلات به این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر صندوق کارآفرین امید استان طرح یک روستا یک محصول را از دیگر طرح‌های صندوق کارآفرین امید برشمرد و اظهار کرد: در این طرح سعی می‌شود محصولی که در یک روستا ظرفیت لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را دارد، شناسایی شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به این که مجموع تسهیلات پرداخت ‌شده توسط صندوق کارآفرین امید استان 220 میلیارد ریال بوده است، گفت: با توجه به شاخص‌ها، باید برای هر یک میلیارد و 500 میلیون، یک فرصت شغلی ایجاد شود اما با توجه به طرح‌های خُرد، میانگین اشتغال‌زایی برای هر یک نفر با تسهیلاتی بالغ ‌بر 500 میلیون ریال ایجاد شده است.

«جواد فیاضی» مدیر سابق صندوق کارآفرین امید میبد نیز گفت: از سال 92 تاکنون تسهیلاتی بیش از 150 میلیارد ریال در حوزه‌های ازدواج و اشتغال شهری و روستایی در سطح شهرستان میبد به شهروندان پرداخت‌ شده است.

وی افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی جدید و برندی با این تسهیلات ایجاد شده و همچنین در ارتباط با زیلو در حوزه مشاغل خانگی نیز تسهیلاتی داده ‌شده است.

فیاضی در پایان از افتتاح 11 طرح اشتغال‌زایی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان میبد خبر داد و گفت: با بهره‎برداری از این طرح‎‎ها با سرمایه‎گذاری 10 میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی امید در بخش‌های پرورش شترمرغ، رستوران، گلخانه، پرورش قارچ، قطعه‌سازی ماشین‌آلات صنعتی و تولید قند، زمینه اشتغال 150 نفر به‌ صورت مستیم فراهم خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار