فرماندار :
فرماندار بافق گفت: در 9 ماهه سال 1397، 136 کارگاه تولیدی، صنعتی و خدماتی در این شهرستان کد راه اندازی دریافت کردند و به زودی فعالیت های خود را آغاز می کنند.
کد خبر: ۷۰۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 12 January 2019

محمد زاده رحمانی در نشست کارگروه مطالبات مردمی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق اظهار داشت: سال گذشته از 192 کارگاه شهرستان، 100 پیمانکار برای سنگ آهن و شهرداری و بقیه در حوزه های دیگر فعالیت داشتند.
وی افزود: این روند در سال جاری ادامه دارد و تا پایان سال تعداد کارگاه ها از 136 مورد فراتر خواهد رفت.
فرماندار بافق با بیان اینکه در سال 96 حدود 2 هزار و 15 فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد شد، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون از 2 هزار و سه نفر در تامین اجتماعی نام نویسی شد که از این تعداد 553 نفر برای نخستین بار بیمه شدند.
این مسوول در ادامه به ساخت فرودگاه در بافق اشاره کرد و افزود: برای احداث فرودگاه سه سرمایه گذار دعوت شدند که مدارک و توانمندی آن ها در دست بررسی است.
وی در ادامه به تکمیل دو بانده کردن مسیر یزد- بافق اشاره کرد و یادآور شد: فقط روکش آسفالت 800 متر باقی است که قیرپاشی آن امروز انجام می شود.
زاده رحمانی، تصمیم جدی مسئولان استان کرمان مبنی بر تکمیل جاده بافق - نوق و رفسنجان و تکمیل و بهره برداری از آن را یادآور شد و گفت: در این راستا از سال گذشته تاکنون 22 کیلو متر این مسیر که در حوزه شهرستان بافق قرار دارد، ساخته شد و زیر بار تردد قرار دارد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این جاده مسافت بافق به نوق، رفسنجان، زرند و سایر روستاهای منطقه که در این مسیر قرار دارند نسبت به جاده قبلی 45 کیلومتر نزدیکتر می شود.
فرماندار بافق طول این مسیر را 72 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: متولیان امر در کرمان باید همت کنند تا بقیه جاده بافق به نوق تکمیل و به بهره برداری برسد.
زاده رحمانی همچنین از حضور اعضای شورای شهر بهاباد در این نشست قدردانی کرد و افزود: تاکنون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ، پنج کیلومتر از باند دوم‌ جاده بافق - بهاباد را بسترسازی کرد و در حال پیگیری دریافت مجوز آتش باری و انفجار ترانشه ای که به آن برخورد کردند، هستند.
وی تصریح کرد: تخصیص قیر مورد نیاز طرح را فرمانداری بافق پیگیر خواهد کرد و به سرانجام می رساند.
این مسوول با اشاره به اینکه سه راهی سه چاهون فعلا اصلاح و معایب ترافیکی آن رفع شد، اضافه کرد: هشت میلیارد ریال اعتبار موجود صرف روکش بخشی از محور فعلی بافق - بهاباد می شود.
کارگروه مطالبات مردمی سنگ آهن مرکزی ایران - بافق از سال 93در پی واگذاری 71.5 درصد این شرکت به صندوق بازنشستگان فولاد کشور، هر 2 ماه یکبار برگزار می شود.
ایجاد اشتغال ، توجه به عمران و آبادانی، به کار گیری مدیرعامل بومی برای شرکت سنگ آهن، پرداخت به موقع عوارض 2 درصد و حق آلایندگی از مهمترین مواردی است که سال 93 تعهد شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار