نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: حتی اگر هیچ مشکلی در زمینه انتقال آب به یزد وجود نداشته باشد، باز هم مجموع آب انتقالی و منابع آبی موجود در یزد، جوابگوی نیاز استان نیست.
کد خبر: ۷۰۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 12 January 2019

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در جمع صنعتگران استان یزد با اشاره به اثرگذاری صنایع در استان اظهار داشت: صنعتگران یزد باید تصمیم بگیرند که برای توسعه این استان چه مسیری را در پیش بگیرند و و ما نیز تلاش می‌کنیم مشکلات این بخش به حداقل برسانیم زیرا معتقدیم که صنعتگران سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند بنابراین باید به آنها توجه جدی‌تری شود.

وی با بیان اینکه یزد با مشکل کم آبی مواجه است و آب انتقالی و برداشت آب های زیر زمینی نیز جوابگوی نیازهای مردم نیست، عنوان کرد: باید در این زمینه آستین همت را بالا زد و این مهم با تصمیم صنعتگران قابل حل است.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به پاسداشت جهانیان از یزد به عنوان شهر تاریخی جهانی افزود: جهانیان یزد را به عنوان میراث جهانی شناخته اند چرا که در عظمت این شهر، نحوه تفکر و نحوه انتخاب و بهره گیری از مصالح، بهره گیری از انرژی طبیعی و بسیاری از موارد دیگر، نشان از عزم، پیگیری، ابتکار، خلاقیت وجود دارد و ما وارث چنین ثروت‌های معنوی هستیم و باید به آن افتخار کنیم و با آنچه که به دست ما رسیده در مسیر توسعه و رشد یزد گام برداریم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از حال و هوای این روزهای مجلس پیرامون لایحه بودجه تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که دولت با آن مواجه است، چاره ای نداریم که به بخش خصوصی توجه بیشتری کنیم و اگر بخواهیم بین دولت و بخش خصوصی ارتباط منطقی برقرار کنیم، اتاق بازرگانی در حوزه های مختلف می توانید نقطه اتصال خوبی برای این منظور باشد.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: نظام پولی و مالی از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت و باید قواعد آن را به خوبی یاد بگیرم و بین بخشهای مختلف از جمله بانک، صنعت، بیمه، بورس و ... ارتباط منطقی برقرار کنیم.

وی، یزد را شهری ثروتمند دانست و عنوان کرد: اما مشکل این است که ماندگاری ثروت‌های تولید شده اندک است و باید برای ماندگاری آن راهکاری اندیشیده شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، توسعه استان یزد را متکی به آب دانست و خاطر نشان کرد: باید نسبت به این مسئله با توجه به طرح آمایش استان تعیین تکلیف شود که با وجود کمبود منابع آبی، تمایل داریم از رشد صنایع استان جلوگیری شود و صنایع پر آبخواه را به نزدیک آب انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: البته هر کدام از این مسیرها چالش‌های مربوط به خود را دارد که باید نسبت به آن آگاه باشیم و در نهایت تصمیم درستی را اتخاذ کنیم و بدانیم که می خواهیم آب را در استان چگونه مدیریت کنیم.

موسوی بیوکی یادآور شد: اگر کل حاکمیت همه استوار بایستیم و با تمامی قوا بخواهیم آب وارد استان یزد شود، باز هم با کمبود آب مواجه خواهیم بود چرا که جمع میزان آب انتقالی و برداشت از منابع زیرزمینی جوابگوی نیاز فعلی استان نیست و این یعنی باید به فکر منابع آب پایدار باشیم که معنی و مفهوم آن انتقال آب از دریای عمان است.

وی تصریح کرد: البته دولت در این زمینه دارایی ندارد تا بتواند کمکی انجام دهد اما ما می توانیم با کمک صنعتگران تصمیم اصولی در این زمینه اتخاذ کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار داشت: برای توسعه استان یزد باید نگاهی نیز به سواحل جنوبی داشته باشیم شاید لازم باشد پایگاهی در کنار دریا داشته باشیم و برای رشد و توسعه یزد از آن بهره بگیریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار