هرچند ساماندهي آرامگاه پدر قصه‌گوی کودک و نوجوان کشورمان 10 سال انتظار فرهنگ‌دوستان را به همراه داشت ولي پيشرفت 80 درصدي فاز نخست اين طرح نويد‌بخش تحقق وعده‌هاي مسئولان در اين باره پس از سالها انتظار است.
کد خبر: ۷۰۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 13 January 2019

 «مهدی آذریزدی» نویسنده برجسته کشورمان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، در سال 1300 در محله خرمشاه یزد متولد شد و علي‌رغم محرومیت از درس و مدرسه توانست با همت و تلاش وصف‌ناشدنی خود در زمینه داستان‌سرایی برای کودکان، ادبیات کودکان و نوجوانان کشورمان را متحول سازد .

وی که به دلیل تلاشش در حوزه کودکان از سوي سازمان جهانی یونسکو نيز جایزه گرفته است، تمام طول زندگی ساده و بی‌آلایش خود را صرف مطالعه و نگاشتن برای کودکان کرد .

هر چند آذر یزدی 87 سال را در تجرد زندگی کرد و هیچ فرزندی غیر از کتاب از خود به یادگار نگذاشت، ولی آثار متعدد وی به ویژه مجموعه هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» که از پرتیراژترین کتب در کشورمان است، دین بزرگ وی به کودکان ایران‌زمین است .

اکنون حدود 10 سال از درگذشت پیر قصه‌گوی یزد می‌گذرد اما گویی غبار غفلت چنان بر اذهان مسئولان استان نشسته که وعده‌های خود برای گرامیداشت شان و منزلت پدر ادبیات ایران پس از مرگش را نیز به فراموشی سپرده‌اند .

و اینک مزار آذریزدی که همچون زندگی‌ صاحبش، ساده و بی‌آلایش بوده و تنها با یک سنگ قبر فیروزه‌ای ترک‌خورده در گوشه‌ای از قبرستان محلي خرمشاه در غربت، روزگار می‌گذرانده، قرار است كه ساماندهی شود .

طرح ساماندهی مزار آذریزدی که در قالب يك گالری فرهنگی طراحي شده و مدام در چندین سال اخير از قول مسئولان روایت و وعده داده می‌شد، امسال در فاز نخست تاكنون 80 درصد پیشرفت فيزيكي داشته است.

«میثم دهقانی» رییس سازمان آرامستان‌های یزد با اشاره به اجراي طرح ساماندهی آرامگاه پدر قصه کودک و نوجوان کشورمان، مي‌گوید: اين طرح در سه فاز تعريف شده كه فاز نخست آن كه مربوط به کف‌سازی‌های این مزار بوده تاكنون 80 درصد پيشرفت داشته است .

وی اضافه می‌کند: این مزار با اعتبار حدود یک میلیارد تومان همسطح‌سازی و یکسان سازی شده و نصب المان آن نیز با اعتباری حدود یک میلیارد تومان در فاز دوم انجام خواهد شد .

این مسئول فاز سوم این فعالیت عمرانی را طرح اتصال آرامستان به حسینیه مقابل آن ذكر مي كند و می‌گوید: این مزار با اجرای این طرح به گالری فرهنگی تبدیل خواهد شد كه در مجموع اعتباری حدود سه میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار