مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از کاهش آمار تلفات جاده‌ای به میزان 19.5 درصد در حوزه برون‌ شهری خبر داد و گفت: این استان رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرد.
کد خبر: ۷۰۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 14 January 2019

علی علیخانی اظهار داشت: یزد این رتبه را در حوزه برون شهری در بین 31 استان و 34 اداره کل راهداری کسب کرد.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این رتبه در حوزه ایمنی اقداماتی نظیر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و در حوزه پیشگیری اقداماتی نظیر خط کشی و بهسازی علائم رانندگی انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد یادآور شد: بیشتر تصادف در 15 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد، به همین دلیل، کنترل ورودی و خروجی شهرها به لحاظ ایمنی و اقدامات پیشگیری انجام شده است.
علیخانی در مورد ادامه تلاش ها برای حفظ این جایگاه ملی گفت: در این راستا اقداماتی نظیر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، رفع کمبود تابلوها و علائم رانندگی، بازسازی و تکمیل آنها ، بروز رسانی خط‌کشی‌ها و حفاظ‌های کناری و میانی جاده‌ها، پررنگ‌تر شدن هشدارهای پلیس، گشت‌های شبانه‌روزی مشترک پلیس و راهداری، گشت‌های نامحسوس را در اولویت قرار دارد.
هر ماه به طور متوسط پنج تا 6 میلیون دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
تعداد خودروهای استان یزد حدود 200 هزار دستگاه و تعداد موتورسیکلت های در اختیار خانواده ها 2 برابر این عدد است.
سالانه 22 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد به مناطق مختلف کشور جابه جا می شود و استان از نظر حمل کالا در میان 31 استان در رتبه هفتم قرار دارد.
راهداری و حمل و نقل یزد در 2 بخش جابه جایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده ها فعالیت دارد که طول راه های استان چهار هزار و 600 کیلومتر است.
هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار