مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد مطرح کرد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست با صاحبان صنایع استان یزد گفت: در سال ۹۶ میزان ۴۶ درصد انرژی الکتریکی استان توسط مشترکان صنعتی بزرگ مصرف شده است.
کد خبر: ۷۰۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 14 January 2019

« محمدحسن صباغ زادگان» در نشست هم‌اندیشی صاحبان صنایع استان یزد با مسئولان صنعت برق به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: استان یزد یک استان صنعتی است بیش از ۷۳ درصد مصرف الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخ صنایع و برای ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده مصرف می‌شود.

وی با بیان این‌که تلاش کارکنان صنعت برق استان در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برای حمایت از تولید ملی و سربلندی ایران است، افزود: هم‌اکنون ما در استان یزد ۲۶ مشترک بالای ۷ مگاوات داریم که با توجه به وجود بیش از ۳۰۰ صنعت بزرگ در کل کشور، حدود ۸ درصد این مشترکان در استان یزد مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد میزان مصرف کل انرژی که در استان یزد را هشت میلیارد و 318 میلیون کیلووات ساعت ذکر کرد و افزود: از این مقدار سه میلیارد و 980 میلیون کیلووات ساعت توسط این 26 مشترک مصرف‌ شده است که مشترکان صنعتی بزرگ استان بیش از ۴۶ درصد انرژی در سال ۹۶ مصرف داشتند.

وی با اشاره به این‌که شبکه برق استان یکی از پایدارترین شبکه‌های کشور است، تصریح کرد: علت این ادعا پنج خط ۴۰۰ کیلوولت ارتباطی است که دو خط به اصفهان، یک خط به کرمان، یک خط به هرمزگان و یک خط به خراسان است.

این مقام مسئول در صنعت برق استان ظرفیت نیروگاه‌های استان را بیش از ۲۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: میزان مصرف انرژی الکتریکی ۲۶ مشترک نسبت به ۹ ماهه اول سال 96 بیست درصد رشد داشته است.

وی با بیان این‌که استان‌ یزد کمترین خاموشی را بین استان‌های کشور داشته است؛ اذعان کرد: میزان پیک سال ۹۶، ۱۴08 مگاوات بوده است که با رشد 9 درصدی در سال 97 به ۱۵۳۸ مگاوات رسید که نشان‌دهنده رونق اقتصادی در استان و تامین برق پایدار صنایع است.

صباغزادگان در پایان افزود: در زمینه انرژی‌های نو ۶ نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های مهریز، اردکان، اشکذر، خاتم و تفت در حال بهره‌برداری است و امیدواریم تا پایان سال ظرفیت این نیروگاه‌ها به ۷۰ مگاوات برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار