رییس کانون مساجد یزد خبر داد؛
رییس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان با اشاره به برنامه های تدوین شده ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از اجرای سرود 1400 نفری انقلاب در یزد خبر داد .
کد خبر: ۷۰۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 15 January 2019

حجت الاسلام«مصطفی گرجی» در نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب ‌در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا با نهایت ظرفیت خود در راستای تخریب باورهای مردم حرکت کنند .

وی با بیان این که یکی از کمیته‌هایی که در ایام دهه فجر تشکیل شده، کمیته مساجد است گفت: امام خمینی(ره) با تبعیت از نبی مکرم اسلام حرکت انقلابی خود را از مساجد آغاز کردند .

رییس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد افزود: چه آنهایی که حوادث انقلاب را از نزدیک مشاهده کردند و چه آنهایی که بعدها در لابلای نگاشته‌ها و شنیده‌ها انقلاب اسلامی را دنبال کردند، همگی به این حقیقت واقفند که رابطه دو پدیده مسجد و انقلاب رابطه علی و معلولی است .

گرجی با بیان این که در دیدگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی هم جمله‌ای وجود دارد که واضح است خواستگاه انقلاب مساجد هستند تصریح کرد: همین فراز از کلام امام خمینی(ره) بر باور ما نسبت به اهمیت این موضوع کفایت می‌کند .

این مسئول ادامه داد: برنامه چهل گانه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد تدوین شده و در حال دریافت برنامه دیگر افراد برای فعالیت‌های این کمیته در راستای جمع‌بندی نهایی هستیم .

وی با اشاره به این که 600 ستاد مردمی دهه فجر در مساجد استان یزد تشکیل شده عنوان کرد: در هر مسجد ستادی با محوریت و ریاست امام جماعت تشکیل شده و این ستادها برنامه‌های محلی خود را انجام می‌دهند .

رییس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد افزود: اختتامیه جشنواره کشوری روح خدا در ایام الله دهه فجر یزد برگزار می‌شود و به همین مناسبت شب شعر انقلاب هم با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان یزد برگزار می‌شود .

این مسئول ادامه داد: سرود بچه‌های مسجد هم یکی دیگر از اقداماتی است که در این ایام برگزار می‌شود و 40 هزار نفر از مسجدی‌های سراسر کشور همزمان با لحظه ورود حضرت امام خمینی(ره) اقدام به قرائت سرود می‌کنند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد برای این برنامه 1400 نفر هستند که 800 نفر از این افراد در میدان امیرچقماق یزد و مابقی به صورت همزمان در شهرستان‌های میبد، ابرکوه، بافق و خاتم این سرود اجرا می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار