رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: برای نخستین بار، 2 کانون سلامت محله در این شهرستان راه اندازی شد و به مرور بر حسب نیاز نسبت به افتتاح آن در تمام محلات اقدام می شود.
کد خبر: ۷۰۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 16 January 2019

سید مهدی حسینی افزود: در این کانون ها، نمایندگانی از مردم انتخاب و به عنوان رابط با شبکه بهداشت و درمان، نسبت به پیگیری مسائل اقدام می کنند.
وی ادامه داد: جلب همکاری مردم برای تامین سلامتی و نشاط و بررسی نیازها و مطالبات جزو رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
این مسئول تصریح کرد: حضور مسئولان بهداشتی و درمانی در مساجد و پاسخگویی به مشکلات و رسیدگی برای حل نیازها در اولویت این شبکه است.
حسینی گفت: جلب مشارکت خیران برای کمک به دولت در اجرای طرح های حوزه بهداشت و درمان از جمله موارد مهمی است که در این شهرستان انجام می شود.
حسینی به سایر فعالیت‌ها اشاره کرد و بابیان اینکه هم‌اکنون پنج مرکز فوریت‌های پزشکی شهری و روستایی در شهرستان فعالیت دارد، به صدور مجوز چهار پایگاه دیگر برای روستاهای علی‌آباد چهل گزی، میانکوه، خور میز و یک مرکز نیز در حوزه شهری خبر داد که عملیات اجرایی آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.
حسینی اظهار کرد: در سال 1396 درمجموع افزون بر پنج هزار مورد بازرسی از مراکز مختلف تهیه و توزیع مواد غذایی با همکاری دستگاه‌های مختلف و با هدف نظارت و کنترل فعالیت واحدهای صنفی انجام‌شده است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون 33 مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت در مرکز شهرستان و در دهستان‌های بهادران، ارنان، تنگچنار، خورمیزات و میانکوه با همکاری افزون بر 200 نیروی انسانی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
مرکز شهرستان 55 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار