دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت با تشریح فعالیت این دفاتر در کشور گفت: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان در راستای توسعه دولت الکترونیک ،تسریع امور و کاهش مراجعه مردم به اداره های دولتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 16 January 2019

علی فلاح حقیقی در آیین آغاز به کار پانزدهمین دفتر پیشخوان ارائه خدمات هویتی در شهر یزد با قدردانی از مسئولان ثبت‌احوال استان ، واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی را گام مؤثری در تکریم مردم و رفاه حال شهروندان خواند.
وی افزود: امیدواریم تمام ادارات و نهادهای اجرایی کشور با عمل به اصل 44 قانون اساسی و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری و برون‌سپاری خدمات دولتی ، رضایت خاطر و رفاه مردم را بیش‌ازپیش فراهم کنند.
وی اظهار داشت : خدمات ارائه‌شده در شبکه دفاتر پیشخوان دولت به‌موازات سایر ارکان توسعه دولت الکترونیک افزایش‌یافته است و این واگذاری‌ها روند توسعه دولت الکترونیک را سرعت بخشیده است.
فلاح حقیقی ادامه داد: اکنون خدماتی مانند حوزه‌های وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان، خدمات سازمان ثبت‌احوال، خدمات شهرداری‌ها، برق، گاز، آب، صندوق‌های بازنشستگی، وزارت تعاون و اپراتورها از طریق شبکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت به مردم عرضه می‌شود.
همچنین محمدعلی مکرمی مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با اشاره به‌ضرورت واگذاری بخشی از خدمات دولتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت ، نقش این دفاتر را در تسهیل روند ارائه خدمات به مردم مثبت و سازنده ارزیابی کرد و اظهار داشت : به‌کارگیری دولت الکترونیک و سامانه‌های هوشمند در دستگاه‌های اداری به‌واسطه از بین بردن ارتباط مستقیم گیرنده خدمت با ارائه‌کننده آن ، زمینه بسیاری از فسادهایی را که می‌تواند در مواجهه افراد با یکدیگر بروز کند از بین می‌برد.
در حال حاضر ۲۹ دفتر پیشخوان جهت ارائه خدمات ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان دایر است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار