دومين كارگروه رسانه و فضاي مجازي ستاد دهه فجر استان يزد با هدف ارائه راهكارهاي عملي جهت تكريم، تعظيم و بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در صدا و سيماي مركز يزد برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 16 January 2019

«سعيد زارع» جانشين رييس شوراي هاهنگي انقلاب اسلامي و دبير ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در اين نشست، دهه‌ي فجر را تجلي وحدت و ميثاق مردم با آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي خواند.

وي با تاكيد بر نقش زنده نگاه داشتن مناسبت‌هاي ملي و مذهبي در پيشبرد انقلاب طي اين چهار دهه، گفت: بايد قدردان اين مناسبت‌ها باشيم و آنها را براي عموم جامعه تبيين كنيم كه نقش رسانه‌ها در اين رابطه بسيار ملموس است.

زارع در ادامه نيز خاطرنشان كرد: يكي از اقداماتي كه در ستاد دهه فجر امسال مورد تاكيد قرار دارد، ايجاد موج خدمت‌رساني به مردم از سوي دستگاه‌ها، ادارات و حتي در قالب بخشودگي جرائم در بانك‌هاست كه قطعاً رسانه‌ها نيز مي‌توانند با اطلاعرساني در تحقق اين موج خدمت‌رساني موثر و كمك‌رسان باشند.

وي از ديگر برنامه‌هاي مورد نظر براي كارگروه رسانه و فضاي مجازي به برگزاري جشن چهل‌سالگي انقلاب براي خانواده رسانه و قدردداني از پيشكسوتان رسانه در استان، اطلاعرساني عملكردها و دستاوردهاي انقلاب و انعكاس جلوه‌هاي كارآيي انقلاب اسلامي، اشاره كرد.

اين مسئول ضمن پيشنهاد برگزاري تورهاي صنعتي براي رسانه‌ها جهت انعكاس توانمندي‌هاي صنعتي ايجاد شده پس از انقلاب، خواستار اهتمام رسانه‌ها براي ترغيب عموم مردم جهت مشاركت همگاني مردم در جشن‌هاي انقلاب شد.

زارع در بخش پاياني سخنانش به همزماني ايام فاطميه با ايام سالگرد پيروزي انقلاب اشاره و تصريح كرد: گراميداشت و حفظ حرمت‌ها و شانيت ايام فاطميه نيز از دستاوردهاي پيروزي انقلاب اسلامي است ولي با هماهنگي علما و بزرگاني ديني در استان مقرر شده تا روزهاي 30 دي تا دوم بهمن به عنوان ايام فاطميه اول و از 18 تا 20 بهمن‌ماه نيز به عنوان فاطميه دوم در برنامه‌‌ريزي مراسم‌ها لحاظ شود و در اين روزها از برگزاري هر نوع برنامه جشن و شادي كه حرمت‌شكني تلقي شود، پرهيز گردد.

حجت السلام و المسلمين «سيد جواد صداقت كشفي» قائم مقام صدا و سيماي مركز يزد نيز در اين نشست با اشاره به آيات قران كريم، اظهار كرد: خداوند در قران كريم وعده مي‌دهد كساني كه به نيكي عمل مي‌كنند، كارشان ضايع نخواهد شد و باور داريم كه رسانه‌ها و فضاي مجازي در كشورمان نيز در زمينه‌هاي مختلف هر چند كم يا زياد براي نظام و انقلابشان فعاليت مي‌كنند و همين موضوع را قدر مشتركمان مي‌دانيم، هر چند كه برخي نيز در داخل كشور در اين خصوص سنگ‌اندازي مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: هر چه بركات انقلاب را براي نسل كنوني و جديد جامعه تبيين كنيم، بيشتر از خير و بركت اين نعمت بهره‌مند خواهيم شد.

كشفي با تاكيد بر پيگيري اجراي مصوبات اين نشست كه پس از بحث و تبادل نظر اعضاي كارگروه اعلام شد، اظهار كرد: مسئولان و رسانه‌ها بايد ضمن همراهي و همدلي با مردم در مسائل و مشكلات رفاهي و اقتصادي، روح اميد را در جامعه بدمند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار