مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم از احداث ۴۵باب استخر تنظیمی آب کشاورزی با اعتباری بیش از٣میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 16 January 2019

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از احداث ۴۵باب استخر تنظیمی آب کشاورزی با پوشش پلی اتیلن با اعتباری بیش از٣میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان خاتم خبرداد و گفت: این پوشش به گونه‌ای طراحی شده که درمقابل نفوذ آب، اشعه‌های ماورا و همچنین تغییرات دمایی مقاومت بسیار زیادی دارد.

آغاز با اشاره به به کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و خشکسالی‌های پی درپی در این شهرستان لزوم استفاده از این نوع استخر‌ها را در منطقه پیش ازپیش ضروری دانست و افزود: احداث این نوع استخر‌ها علاوه بر ذخیره سازی، استفاده بهینه آب در فصل غیر زراعی و افزایش راندمان آبیاری می‌توان ازآن‌ها برای پرورش ماهی نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: ۴۵باب استخر به حجم ٢٢٠هزار مترمکعب آب از جنس ژئوممبران که قابلیت عمر بالایی دارد دربخش کشاورزی شهرستان احداث شده است.

آغاز تصریح کرد: برای احداث استخر‌های تنظیمی به ازای هر هزار مترمکعب مبلغ ٣٠میلیون تومان تسهیلات ١٠درصد٧ ساله از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد:کشاورزان برای احداث و دریافت تسهیلات استخر باید مجوز تغییر کاربری زمین مورد عمل را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار