مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندانهای کشور گفت: زندان اردکان از استانداردهای مد نظر سازمان زندان ها در بحث اشتغال و حرفه آموزی جلوتر است.
کد خبر: ۷۰۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 17 January 2019

احمد راهروخواجه در بازدید از زندان اردکان ضمن تقدیر از مدیرکل و مسئولان زندانهای یزد و همچنین تشکر از مسئولان زندان اردکان در راستای توجه ویژه به بحث اشتغال و حرفه آموزی، فعالیت های انجام شده زندان اردکان در این حوزه را بی نظیر توصیف کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به مشاهدات انجام شده ، زندان اردکان هم در اعزام نیرو به خارج از زندان و هم در کارگاه های داخل زندان خوب کار کرده است و تعداد قابل توجهی از زندانیان مشغول به کار هستند به ویژه اینکه در بحث ساخت و سازهای درون زندان نیز ازمهارت مددجویان به نحو احسن استفاده می شود.
این مقام مسئول در ادامه با توجه به محدودیت ایجاد اشتغال در داخل زندان ها و نظر به تعامل مثبتی که زندان اردکان با ارگانها، ادارات دولتی و شرکت های خصوص برقرار کرده است ، برنامه ریزی و عملکرد این زندان برای اعزام نیروی کار را خوب برشمرد.
راهرو خواجه همچنین با توجه به اهمیت سازمان به مؤلفه بازاجتماعی زندانیان ، اشتغال های انجام شده در بحث اعزام نیروی کار به مرکز معاینه فنی انجمن حمایت و از این قبیل را کاملا در راستای اهداف سازمان برشمرد وخواستار اجرا و عملی شدن این مؤلفه در کل زندان های کشور شد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها ضمن ابراز خرسندی از روند صدور گواهینامه های فنی و حرفه ای برای زندانیان،عنوان کرد: صدور گواهینامه های آموزشی بدون نام زندان اقدام مثبتی است که نشان از تعامل بالای مجموعه زندان های یزد با سازمان فنی و حرفه ای می باشد.
راهروخواجه همچنین با توجه به شاخص تعیین شده از سوی سازمان در بحث اشتغال و حرفه آموزی گفت: شاخص سازمان زندان در حوزه اشتغال 15 درصد ودر حوزه حرفه آموزی 40 درصد است که این شاخص در زندان اردکان بیش از استاندارد سازمان مشاهده گردیده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها همچنین از ایجاد سامانه ای آر پی جدید برای ثبت اطلاعات وثبت نام زندانیان در حوزه اشتغال وحرفه آموزی خبر داد.
وی بیان داشت: ای آر پی، سامانه ایست که تحت نظارت معاونت سلامت ، اصلاح وتربیت سازمان زندان هاست و در بحث اشتغال و حرفه آموزی طراحی شده است و مراحل نهایی را طی می کند که با توجه به تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای امضا شده است ، ثبت نام زندانیان بدون ایجاد وقفه و در بستر همین سامانه انجام می گیرد و در صورتی که این سامانه راه انداز ی شود بحث راستی آزمایی وسطح سنجی نیز دقیق تر انجام خواهد شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار