مدیر کل اداره استاندارد استان یزد با بیان این که حاصل بی ‎ توجهی به مقوله کیفیت و استاندارد، ایجاد بحران ‎ های اجتماعی است ، اعلام کرد: اغلب صنایع یزد در اوج کیفیت هستند .
کد خبر: ۷۰۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 19 January 2019

 « محمد حسین ماجدی اردکانی » در دیدار « هادی هادی نسب » مدیر کل مدیریت بحران استان یزد ، افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد در طول سال به منظور ارزیابی انطباق کالاهای تولیدی با استانداردهای ملی، بین المللی و کارخانه ‎ ایی مربوطه، به صورت تصادفی به میزان لازم از سطح بازار و واحدهای تولیدی ، نمونه ‎ برداری و براساس روش ‎ های آزمون مصرح در استانداردهای مدون مربوطه، آزمون انجام می ‎ دهند.

وی ادامه داد: در سنجش مقوله استاندارد و همچنین برآورد ویژگی ‎ های مطلوب و مورد انتظار میزان کیفیت یک فرآورده، عیوب و نقص ‎ ها به صورت جزئی، عمده و بحرانی دسته ‎ بندی می ‎ شوند، که هنگام بروز هر نقص، با واحد تولیدی برخورد می ‎ شود.

دبیر شورای فرهنگ ‎ سازی و حمایت از کالای ایرانی ، اظهار کرد: براساس تصمیم ‎ های کمیسیون ماده 19 که متشکل از کارشناسان ذی ‎ ربط و شخص مدیر کل استاندارد است، در صورتی که امتیاز منفی مکتسبه توسط واحدی به حد معینی رسید، نسبت به تذکر و اخطار و جمع ‎ آوری کالای مغایر با استاندارد ملی و همچنین تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام می ‎ شود.

ماجدی اردکانی در پایان ضمن درخواست همفکری، گفت: از دست ‎ اندرکاران مدیریت بحران استان تقاضا داریم از زاویه بحران به کیفیت برخی کالاها و خدمات هم نگاه کنند چرا که در صورت عدم کمک به صنعت در تهیه مواد اولیه مناسب و قطعات تعمیری یا حتی تغییر تکنولوژی، در آینده نه چندان دور ممکن است بحران ‎ هایی در استان یا کشور درست شود اما خوشبختانه اینک صنایع یزد در اوج کیفیت هستند و تحریم ‎ های ظالمانه نتوانسته است آنها را شکست دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار