امام‌جمعه مهریز:
امام‌جمعه مهریز با اشاره به خطبه‌های کوبنده حضرت زهرا(س) و افشای چهره واقعی ماجرای سقیفه برای مردم گفت: امروز نخبگان بصیرت افزایی کنند و چهره واقعی ضدانقلاب و ماهیت نفاق و فساد را به مردم بشناسانند.
کد خبر: ۷۰۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 19 January 2019

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند انقلابی بودن و در ادامه انقلابی ماندن مهم است. برخی انقلابی بودند اما انقلابی نماندند و امروز راه ولایت را زیر سؤال می‌برند تا اذهان مردم را از اصل نظام و ولایت‌فقیه منحرف کنند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در آن زمان ماهیت این افراد را روشن کرد. کسی جرئت نداشت گمان بد ببرد به افرادی که بیعت شکنی کردند و ماجرای قیفه را ایجاد کردند. امروز نیز وهابیت تلاش می‌کند واقعه شهادت حضرت زهرا (س) را تحریف کند و آتش زدن در خانه و حمله به بیت حضرت علی (ع) را از بیخ انکار می‌کنند. تلاش کنید در ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر رسول‌الله (ص) مراسم سوگواری و گرامیداشت به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

امام‌جمعه مهریز بابیان این‌که مردم زمانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) دودسته بودند تأکید کرد: عده‌ای نمی‌دانستند حق با کیست وعده‌ای می‌دانستند اما شهامت بازگو کردن آن را نداشتند؛ اما حضرت زهرا (س) با خطبه‌ای کوبنده و رسا و با شجاعتی که از پیغمبر به ارث برده بود؛ ماهیت کینه‌توزانه آنان را افشا کرد و ریشه‌های فاسد علیه حضرت علی (ع) که جز به‌حق حرف نمی‌زد و عمل نمی‌کرد را به مردم شناساند.

محی‌الدینی اشاره به وضعیت سیاسی امروز کشور کرد و گفت: امروز نیز عده‌ای می‌گویند ما پیرو امام و انقلابی هستیم و در زمان گذشته با امام بوده‌ایم؛ اما رفتار و نطق‌های آنان نشان می‌دهد که از روز اول نیز با امام هم‌عقیده نبودند و با آرمان‌های انقلاب دشمنی داشتند و نمی‌خواستند این انقلاب به شکوفایی برسد و در طول چند دهه گذشته هر جا که قدرت و نفوذ داشته‌اند، ضربه‌هایی به پیکر این انقلاب و نظام وارد کرده‌اند.

وی افزود: نخبگان باید بصیرت افزایی کنند. اگر حضرت زهرا (س) ماجرای پشت پرده قیفه را برای مردم برملا نمی‌کرد و غربت مظلومیت امام زمان خود، حضرت علی (ع) را فریاد نمی‌زد یا حضرت زینب (س) که از سلاله پاک او بود اگر چهره واقعی و خوی جنایتکار و فاسد یزید را در مورد واقعه کربلا برای تاریخ افشا نمی‌کرد، امروز کسی به حقانیت وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) و حضرت سید الشهداء (ع) ایمان نداشت. باید در جامعه، مرز حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب مشخص شود و چهره نفاق و فساد در نظر مردم رسوا و بی اعتبار گردد.

امام‌جمعه مهریز با انتقاد از اهمال برخی از مسئولین و حل نشدن موضوع گرانی ها خاطرنشان کرد: هیچ نظارتی بر کار اصناف انجام نمی‌شود. اجناس در شهر نه باقیمتی واحد که باقیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد. مسئولین مسئولیت دارند باید بر خریدوفروش و بازار نظارت داشته باشند.

محی‌الدینی بابیان اینکه بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن، ‌یک فتنه است تصریح کرد: دشمن از این‌که انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی است و مردم برای جشن ۴۰ سالگی انقلاب در تکاپو هستند، عصبانی است. اگر فتنه‌ای ایجاد کنند و عوامل آن‌ها در کشور نیز با آن‌ها همراه شود مجدداً خساراتی وارد می‌کنند؛ هرچند در سال جاری بارها تهدید کردند؛ اما مردم دیدند که کاری از پیش نبردند.

وی عنوان کرد: برخلاف یاوه‌گویان که تلاش می‌کنند انقلاب را زیر سؤال ببرند، مسئولین باید تلاش کنند که مردم به‌نظام و انقلاب بدبین نشوند. برخی در این اوضاع، خاندان طاغوتی شاه را موردستایش قرار می‌دهند. لعنت خدا بر شاه و خاندان فاسدش که منابع و اموال کشور را به تاراج برد و لعنت خدا بر آن دسته از مسئولان و آقازاده‌هایی که بیت‌المال را چپاول کردند و بعد همه مشکلات را به انقلاب و نظام نسبت دادند.

امام‌جمعه مهریز گفت: برخی در گوش مردم می‌خوانند که به خاطر شعار «مرگ بر آمریکا» است که ما تحریم و در فشار هستیم. رهبری می‌فرماید: این ساده‌اندیشی است. اگر با آمریکا سازش کنیم، این شعار را کنار بگذاریم و هر بهانه‌ای را از او بگیریم، آمریکا هرگز دست از شرارت‌هایش برنمی‌دارد. چون او نوکری و بندگی ما را می‌خواهد و انتظار دارد مانند یک ملت توسری‌خورده، تمام پیشرفت‌ها و دستاوردهایمان را دور بریزیم و زیر یوغ بندگی او باشیم.

محی‌الدینی بابیان این‌که بعد از انقلاب، کارهای بسیاری صورت گرفته است اظهار داشت: در روستاها که امکانات در حد صفر بود امروز به حول و قوه الهی دارای همه نوع امکاناتی هستند. شهرها توسعه پیداکرده است و درزمینهٔ های علمی، پزشکی، اختراعات، هوافضا، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و فناوری‌های دیگر به‌سرعت پیشرفت کرده‌ایم و در منطقه خوش درخشیده‌ایم؛ هرچند ضعف و کاستی‌هایی هم بوده است اما باید نسبت به دستاوردهای انقلاب منصف بوده و به گذشته افتخار و به آینده امیدوار باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار