مدیرکل محیط زیست یزد خبر داد؛
مدیرکل محیط زیست استان یزد با بیان این که حفاظت مستمر و کارآمد از محیط زیست به هم‌افزایی جدی نیاز دارد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده محیط زیست اردکان محلی مناسبی برای تکثیر نیمه طبیعی یوز آسیایی تعیین شده است.
کد خبر: ۷۰۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 19 January 2019

«نیره پورملایی» با حضور در دورهمی اصحاب رسانه استان، اصحاب رسانه را بازوی توانمندی برای مدیران و دست‌اندرکاران دانست و اظهار کرد: فعالیت رسانه در حوزه محیط زیست باید تخصصی شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره آموزشی«رسانه و محیط زیست» در استان، افزود: تلاش برای رسیدن به توسعه پایدار از جمله اولویت‌های جدی اداره کل محیط زیست در یزد است.

مدیرکل محیط زیست یزد در ادامه با بیان این که در حوزه محیط زیست جایی برای خطا در حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی وجود ندارد، گفت: در استان یزد به واسطه فعالیت معادن، و از دست رفتن منابع مختلف هیچ اشتباهی در حوزه محیط زیست قابل قبول نیست.

پورملایی با بیان این که هزینه تهدیدات محیط زیست باید توسط متولیان امر پرداخت شود، تصریح کرد: رعایت اصول اجرایی در برداشت معادن و توسعه واحدهای صنعتی دو عامل پیشرفت نگهداری از محیط زیست و توسعه صنعتی را در پی خواهد داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح‌های جدید در راستای استفاده بهینه از ظرفیت زیست محیطی استان را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده محیط زیست اردکان محلی مناسبی برای تکثیر نیمه طبیعی یوز آسیایی تعیین شده است.

وی با بیان این که فقر یکی از جدی‌ترین موانع برای حراست از محیط زیست است، گفت: زمانی که جامعه به دلیل فقر به توسعه واحدهای صنعتی نیاز داشته باشد محیط زیست نمی‌تواند آن طور که باید و شاید از منابع زیست محیطی در برابر معادن و واحدهای صنعتی مقابله کند.

پورملایی مشارکت اقشار مختلف جامعه را یکی از جدی‌ترین نیازهای حراست از محیط زیست دانست و بیان کرد: حفاظت مستمر و کارآمد از محیط زیست به هم‌افزایی جدی نیاز دارد.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در ادامه با بیان این که صنایع فولادی بالقوه آلاینده هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و کاشی و سرامیک عمده پسماندهای صنعتی استان یزد را تشکیل می‌دهند.

این مسئول با بیان این که در یزد به ازای هر چهار هکتار یک محیط بان مشغول فعالیت هستند، گفت: جمعاً 47 محیط بان در سطح استان از محیط زیست این منطقه حراست می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی فعالیت‌های محیط زیست به سرانجام مطلوب می‌رسد که توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلف حمایت شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار