هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه از راه‌اندازی اولین مرکز آموزش صنایع‌دستی ویژه شهرستان ابرکوه در ایام‌الله دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 19 January 2019

یکی از فعالیت‌هایی که در شهرستان ابرکوه روبه‌پیشرفت بوده و در کنار صنعت گردشگری می‌تواند آینده‌ای روشن برای اشتغال و اقتصاد را پیش روی اهالی شهرستان قرار دهد، توسعه فعالیت‌های مرتبط با صنایع‌دستی است.

در این شهرستان کهن و تاریخی صنایع‌دستی بسیاری وجود دارد که بعضاً از گذشته تاکنون همچنان رونق داشته و برخی نیز در پیچ‌وخم کوچه‌های تاریخ به فراموشی سپرده‌شده بود که توسط علاقه‌مندان و فعالان این حوزه احیاء شده است.

در همین راستا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه در گفتگو با فارس، از راه‌اندازی اولین مرکز آموزش صنایع‌دستی ابرکوه خبر داد.

مجاهد کرباسی اذعان کرد: این مرکز باهدف متمرکز کردن آموزشگاه‌های صنایع‌دستی و همچنین معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه شهرستان، در خانه تاریخی «قیومی» واقع در محله درب قلعه که در تملک میراث فرهنگی است، دایر خواهد شد.

کرباسی با بیان اینکه آموزشگاه مذکور هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد، ابراز کرد: رشته‌هایی همچون چنته بافی، سفره خمیر، معرق چوب و چرم، عارسک جلی، گلیم‌بافی، نمدمالی و ... در این مرکز به علاقه‌مندان آموزش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراحل آماده‌سازی مرکز فوق توسط بخش خصوصی در حال انجام است، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌توانند در ساعات اداری به محل نامبرده مراجعه کرده و ضمن آشنایی با انواع صنایع‌دستی شهرستان، در رشته مورد نظر خود ثبت‌نام نمایند.

گفتنی است چنته بافی و عارسک جلی ازجمله صنایع‌دستی ابرکوه است که پس از گذشت سال‌ها فراموشی مجدداً احیا و در کنار قفل‌سازی و گیوه‌دوزی در فهرست آثار ملی ناملموس به ثبت رسیده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار