رییس سازمان جهادکشاورزی یزد:
رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت : در مقایسه دستاوردها و توفیقاتی که بخش جهادکشاورزی در طول 40 سال گذشته نسبت به قبل از انقلاب کسب کرده است و در مسیر توسعه ، باید نقاط ضعف و غفلت ‏ ها نیز مورد توجه قرار گیرد و در رفع آن تلاش کنیم .
کد خبر: ۷۰۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 19 January 2019

« سید جمال سجادی پور » در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد مهریز برگزار شد ، خاطرنشان کرد : در مقوله ی دام‌ه ای پر تولید از دنیا عقب هستیم به طوری که در تولید شیر دام ‏ های سبک پر تولید، سرانه شیر هر راس بز در ایران معادل 29 لیتر است اما سرانه شیر این دام در کشور پاکستان 120 لیتر، در اسپانیا 400 لیتر و در فرانسه 700 لیتر است .

وی در ادامه این موضوع را یکی از دلائل فقر کشاورزان کشورمان خواند و افزود: باید با علم و دانش این مشکلات را رفع کنیم و با ظرفیت ‎ های دانش بنیان از این حیث ، روستاها را احیا کنیم .

سجادی ‎ پور در بیان ظرفیت ‎ های تولیدی دامی و زراعی استان یزد قبل از انقلاب و در مقایسه با افزایش آن بعد از انقلاب ، تاکید کرد : تولیدات زراعی در سال 57 حدود 27 هزار تن بوده که تا سال 96 به 500 هزار تن افزایش یافته است .

وی ادامه داد: تولیدات باغی در سال 57 نیز 28 هزار تن بوده ولی طی بررسی ‎ های آماری تا سال گذشته به 280 هزار تن یعنی حدود 10 برابر افزایش داشته است؛ همچنین در تولید گوشت مرغ نیز قبل از انقلاب و در سال 57 میزان تولید معادل 18 هزار تن بوده که تا سال گذشته به 62 هزار تن رسیده است .

این مسئول افزود : در حال حاضر 470 هزار تن تولیدات گلخانه ‏ ای داریم که 24 هزار هکتار از عرصه جهاد ‎ کشاورزی را به خود اختصاص داده است .

به گفته سجادی‌پور، در مبحث تامین نهاده ‎ ها نیز 1200 تن نهاده وارد استان می ‎ شود و به ازای آن 400 تن تولیدات دامی در استان شکل می ‎ گیرد .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان نیز اظهار کرد: سردخانه ‎ های بندرخشک مهریز از دیگر سرمایه ‎ گذاری ‏ های ارزشمند استان است و مفتخریم که به دلیل ظرفیت بالای این سردخانه ‏ ها ، میوه شب عید حداقل سه استان مجاور در آن نگهداری می ‎ شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار