مدیر آموزش و پرورش مهریز اعلام کرد: در سال جاری 210 سوادآموز در گروه سنی 10 تا 40 سال جذب کلاس‌‌ های نهضت سوادآموزی شده‎اند که 60 نفر آنها از اتباع بیگانه هستند.
کد خبر: ۷۰۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 19 January 2019

«سیدعلی کارآموز» افزود: این افراد با کمک مربیان علاوه بر مباحث آموزشی در برنامه‏‌های مهارت‏‌آموزی و فرهنگی نیز شرکت می‌‎کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از سوادآموزان مهاجران ساکن در مهریز هستند که همانند سایر افراد، آموزش‎های لازم را فرا می گیرند.

مدیر آموزش و پرورش مهریز به فعالیت یک مرکز یادگیری محلی در این شهرستان اشاره کرد که با حضور مربیان مجرب بر حسب نیاز و طبق مقررات، آموزش ‎ های مورد نیار را به سوادآموزان تعلیم می‌‏دهند.

به گفته وی، توجه به نماز، برپایی طرح حلقه‌ کتاب‏‌خوانی، دوره مقدماتی آموزش کامپیوتر و مسائل مربوط به خانواده جزو برنامه‌‏های مهم دوره ‎ های سوادآموزی در این شهرستان است.

وی به اهمیت همکاری مردم و دستگاه‏‌های اجرایی در شناسایی بی ‎ سوادان، حمایت و تشویق آنها برای شرکت در کلاس‏‌ها اشاره کرد.

کارآموز در این باره از همکاری ادارات ثبت‌ احوال، بهزیستی، بهداشت و درمان و فنی و حرفه‌ای با این اداره در شناسایی و آموزش سوادآموزان قدردانی کرد.

گفتنی است؛ کلاس‌‏های نهضت ‎ سواد آموزی شهرستان مهریز با همکاری 30 نفر تشکیل می‏شود و شامل دوره ‎ های سواد‏آموزی، انتقال و تحکیم سواد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار